• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 27 شهریور 1398
کد مطلب : 79359
+
-

بویراحمد 170معلم ابتدایی کم دارد

رئیس اداره آموزش و پرروش بویراحمد: 4200 معلم در حال کار و حدود 2700 معلم بازنشسته در این شهرستان داریم

گزارش
بویراحمد 170معلم ابتدایی کم دارد

کمتر از یک هفته تا بازگشایی مدارس باقی مانده است، اما همچنان برخی مدارس کهگیلویه و بویراحمد دچار مشکلاتی مانند تمام نشدن تعمیرات و کمبود معلم هستند. رئیس اداره آموزش و پرورش بویراحمد در این باره گفت: این شهرستان با کمبود 170 معلم در مقطع ابتدایی مواجه است. 

به گزارش ایسنا، «علی حسن‌زاده» افزود: 4200‌معلم در حال کار و حدود 2700 معلم بازنشسته در این شهرستان داریم که حدود 170 معلم در مقطع ابتدایی کمبود داریم و این مساله را به اداره کل آموزش و پرورش اعلام کردیم که قرار است این کسری معلم برطرف شود.
 
وی اظهار کرد: تاکنون 52 هزار دانش‌آموز در مدارس بویراحمد ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 32 هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی و سایر دانش‌آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم هستند. رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود این تعداد در شهرستان بویراحمد به 75 هزار دانش‌آموز برسد. 


وجود 550 مدرسه

حسن‌زاده با بیان این‌که حدود 550 مدرسه در شهرستان بویراحمد وجود دارد تصریح کرد: از 15 تیر تا 15 مهر اصل فعالیت‌های آموزش پرورش در مورد تعمیر و تجهیز مدارس، ثبت‌نام دانش‌آموزی، ساماندهی نیروی انسانی، انتخاب و انتصاب مدیران و ایجاد فضای شاداب برای دانش‌آموزان است و در صورتی که کارها خوب پیش برود، پروژه مهر خوبی خواهیم داشت، چون نباید هیچ کلاس بدون درسی داشته باشیم. 

وی ادامه داد: حدود 103 مدرسه در بویراحمد فرسوده، قدیمی و نیازمند تعمیرات جزئی است و حدود 95 مدرسه در سیل اخیر آسیب دیدند که بیشتر این آسیب‌ها در شهر یاسوج بود و با کمکی که از سوی فرمانداری و وزارت آموزش و پرورش صورت گرفت تا حدودی این مدارس بهبود یافتند. 


مدارس استیجاری

رئیس اداره آموزش و پرورش بویراحمد عنوان کرد: مدارس محدوده سررود شمالی (بلهزار و مادوان) و سررود جنوبی (نجف‌آباد و اکبرآباد و سرآبتاوه) با توجه به تراکم بالای جمعیت دانش‌آموزی در ساختمان‌های استیجاری هستند و تعداد زیادی از مدارس این مناطق نیاز به تعمیر دارند که حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان تجهیزات برای تجهیز مدارس در حال آماده‌سازی است که بعضی را در اختیارشان قرار دادیم و بعضی را به‌زودی تحویل می‌دهیم. 

حسن‌زاده بیان کرد: امسال با هماهنگی سازمان نوسازی مدارس کشور و پیگیری نماینده شهرستان‌های بویراحمد و دنا امکانات خوبی در اختیار این دو شهرستان قرار گرفته که قابل قبول است. حدود 30میلیارد تومان اعتبار برای بویراحمد و دنا پیش‌بینی شده است که با رایزنی نماینده و نوسازی مدارس کشور در اختیار شهرستان قرار خواهد گرفت. 


جشن شکوفه‌ها

وی اظهار کرد: اول مهرماه 3 جشن شکوفه‌ها، عاطفه‌ها و جوانه‌ها به مناسبت شروع مدارس برگزار می‌شود. رئیس اداره آموزش و پرورش بویراحمد گفت: جشن زنگ مهر مقاومت نیز اول مهر در یکی از مدارس شهر یاسوج با حضور مسئولان شهرستانی و استانی به صورت نمادین برگزار می‌شود. 

حسن‌زاده افزود: همه اقدامات لازم را انجام داده‌ایم تا این جشن‌ها به‌خوبی برگزار شوند و امسال همه زیرساخت‌ها و امکانات نسبت به سال‌های قبل خیلی بهتر آماده شده است و می‌خواهیم سال تحصیلی بدون دغدغه داشته باشیم. 
وی با اشاره به این‌که هم‌اکنون 5 پروژه ناتمام مدرسه در حال ساخت داریم بیان کرد: از نظر تجهیزات میز و صندلی مشکلی در شهرستان بویراحمد نداریم و تجهیزات سرمایشی و گرمایشی نسبت به سال گذشته بهتر است. 

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد تصریح کرد: سرویس‌های ایاب و ذهاب دانش‌آموزان را، مدارسی که خواهان استفاده از سرویس مدارس هستند، سال گذشته به 5 شرکت واگذار کردیم و 4900 دانش‌آموز از حمل‌ و ‌نقل عمومی شامل مینی‌بوس و اتوبوس استفاده کردند. 

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: شرایط انتخاب این سرویس‌ها داشتن مجوز تاییدیه از اتوبوسرانی، مدارک اخلاقی، معاینه فنی ماشین که پلیس راهور تایید کند، کارت سرویس و پروانه حمل‌ و ‌نقل از اتوبوسرانی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید