• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 25 شهریور 1398
کد مطلب : 78879
+
-

نیمه‌شب دیوانه‌وار

نیمه‌شب دیوانه‌وار

بهروز رسایلی| می‌گویند ایران بهشت خبرنگاران است؛ از این جهت که در همه حوزه‌ها بی‌وقفه و پیاپی ممکن است اتفاقات عجیب و غریب و غیرمنتظره رخ بدهد. وقتی در مورد ورزش حرف می‌زنیم، این موضوع تشدید هم می‌شود؛ چرا‌که تلفیق پیش‌بینی‌ناپذیر‌بودن رفتار ایرانیان با هیجان و غافلگیری ذاتی ورزش، معجونی شگفت‌انگیز می‌سازد! شامگاه شنبه و بامداد یکشنبه، درست یکی از همین مقاطع طلایی بود؛ چند ساعت عجیب و پرحادثه که خبرنگاران نمی‌دانستند باید کدام خبر را بچسبند و کدام یکی را رها کنند.
   خداحافظی بیرانوند؟ باور نکنید
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال سرانجام حکمش را در مورد رفتار علیرضا بیرانوند در مقابل سکوهای هواداران تراکتورسازی صادر و بیرو را یک جلسه از همراهی سرخپوشان محروم کرد. بیرانوند که پیش از بررسی این پرونده به چند نفر از دوستان خبرنگارش گفته بود اگر محروم شود، از فوتبال خداحافظی خواهد کرد، بعد از اعلام حکم کمیته انضباطی هم این حرفش را تکرار کرد. از او تنها این نقل قول کوتاه منتشر شد که «از فوتبال ایران می‌روم. همین الان هم گوشی‌ام را خاموش می‌کنم و راهی شهرستان می‌شوم.» با وجود این ادعای دروازه‌بان پرسپولیس و تیم ملی زیاد جدی گرفته نشد، چرا‌که بیرانوند اساسا عادت دارد از این حرف‌های عجیب و غریب بزند و خیلی سریع هم تغییر موضع بدهد. او زمانی گفته بود قصد دارد 10سال در پرسپولیس بماند، اما بلافاصله پس از آن اعلام کرد مایل است برای گذراندن خدمت سربازی راهی تراکتورسازی شود. الان هم که می‌بینید استاد در پرسپولیس تشریف دارد و در آستانه تمدید قرارداد دوباره هم قرار گرفته! شاید الان که شما این مطلب را می‌خوانید، بیرانوند حتی در تمرین پرسپولیس هم حاضر شده باشد، اما به هر حال تیتر خداحافظی او جذاب بود.
   بس است دیگر جناب سرهنگ!
سرهنگ علیفر همیشه چیزهایی برای غافلگیر‌کردن بیننده در آستین دارد. این بار هم گاف او در جریان گزارش بازی رئال مادرید و لوانته سروصدای زیادی به پا کرد. این حادثه البته حوالی عصر اتفاق افتاد، اما ترکش‌های آن تا شب ادامه داشت. علیفر مدعی شد جلال حسینی در لوانته بازی می‌کند و یکی از هافبک‌های این تیم است! سرهنگ حتی بعد از گزارش بازی هم به توجیه اشتباهش پرداخت و گفت این اطلاعات را از سایت اسکای اسپرت به‌دست آورده است. این اشتباه به اندازه‌ای عجیب و باورنکردنی بود که خیلی‌ها فرضیه عمدی‌بودن آن به قصد جلب توجه را مطرح کردند. هر‌چه بود، روابط عمومی شبکه ورزش در اقدامی نادر خیلی زود به موضوع واکنش نشان داد و خبر محرومیت موقت علیفر از گزارشگری را منتشر کرد. به هر حال امیدواریم این شتر، روزی هم مقابل خانه جواد خیابانی بخوابد! تلویزیون بدون عادل و مزدک خیلی گزارشگر داشت، سرهنگ را هم که گذاشتند کنار؛ آماده‌باش به سیانکی و بالاپور!
   فغانی بالاخره رفت
علیرضا فغانی هم که از چند روز پیش خبر مهاجرتش را رسانه‌ای کرده بود، درست در همین ساعات پرخبر از کشور خارج شد و برای همیشه به استرالیا رفت. از حالا به بعد باید به سوت‌های موعود بنیادی‌فر به جای قضاوت‌های فغانی عادت کنیم، همانطور که برنامه میثاقی را جای 90 عادل پذیرفتیم و البته چاره‌ای جز شنیدن صدای خیابانی به جای مزدک میرزایی نداریم!
   اخراج برانکو و باز جنگ مجازی
اتفاقی که از مدت‌ها قبل همه منتظرش بودند، بالاخره رخ داد. مدیران الاهلی عربستان انگار اصلا برانکو را خریده بودند که خردش کنند. از همان روز اول و از باخت مقابل الهلال در لیگ قهرمانان آسیا، چنان جو سنگینی علیه مربی کروات به‌وجود آوردند که حتی مخالفان برانکو هم دل‌شان سوخت! نهایتا هم 3بازی بعد از فصل جدید و به بهانه شکست خانگی برابر الوحده، برانکو شغلش را از دست داد. چند دقیقه بعد از این باخت، خبر اخراج برانکو در تمام رسانه‌های عربستان و ایران منتشر شد. برانکو از 3بازی اولش در فصل جدید لیگ عربستان 4امتیاز به دست آورد و برکنار شد، درحالی‌که او در لیگ پانزدهم روی نیمکت پرسپولیس از 6بازی اول 4امتیاز به‌دست آورده بود، اما مورد اعتماد قرار گرفت و 3قهرمانی پیاپی برای سرخپوشان به ارمغان آورد. طبیعی بود که اخراج زودهنگام برانکو، مخصوصا با پرتاب بطری‌های آب، یک‌بار دیگر جنگ مجازی بین هواداران او و کارلوس کی‌روش را به اوج برساند. اساسا این دو نفر تا آخر دنیا هر کاری که بکنند، عده‌ای به خاطرشان در ایران بر سر و کله هم خواهند کوبید.
   جلال و نیمکت؛ شایعه بی‌پایان
در همین ساعات اما یک‌بار دیگر شایعه نیمکت‌نشین‌شدن جلال حسینی در بازی با نفت آبادان مطرح شد؛ زمزمه‌ای که از ابتدای فصل کم‌وبیش به گوش می‌رسید و حالا بعد از باخت برابر تراکتور دوباره جدی شده است. پرده‌برداری رسانه‌ها از این تصمیم احتمالی کالدرون، بار دیگر هواداران پرسپولیس را متعجب و ناراحت کرده است. قبل از هر چیز اما باید تا امشب صبر کرد و دید چنین اتفاقی رخ می‌دهد یا نه. به هر تقدیر خارج‌کردن کاپیتان از ترکیب، آن هم در آستانه داربی تهران تصمیم بسیار مهمی است که قطعا در روزهای آینده بازتاب‌های بیشتری هم خواهد داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید