• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 15 بهمن 1402
کد مطلب : 217715
+
-

درباره سروش صحت که صبحانه با زرافه‌ها را در جشنواره امسال دارد

دیوانه وار

دیوانه وار

ناهید پیشور

 بازیگر و نویسنده آیتم‌های طنز مهران مدیری، با کارنامه‌ای پر و پیمان و متنوع، یکی از مهم‌ترین سرگرمی سازان تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی ۳دهه اخیر بوده است. سروش صحت با نوشتن و بازیگری توامان وارد صحنه شد و به مرور و با استمرار و تلاش مداوم صندلی خودش را یافت. کارنامه مفصل تلویزیونی‌اش، محصول آزمون و خطاهای بسیار و کسب تجربیاتی است که او را به جایگاه امروز رسانده است‌.کارگردان ۵۸ساله‌ای که در طول ۳دهه خودش را مدام در معرض قضاوت عمومی قرار داد و با گذر از ۵۰سالگی سبک و سیاق دلخواهش را یافت و صاحب امضایی شد که هم در نخستین ساخته‌اش «جهان با من برقص» مشهود است و هم در سریال« مگه تموم عمر چند تا بهاره». جور دیگری فیلم و سریال ساختن و یافتن سبک شخصی‌ای که در عین حال مخاطب هم داشته باشد، محصول سال‌های طولانی نوشتن و بازیگری و کارگردانی است. سروش صحت هنوز هم به‌عنوان بازیگر در فیلم‌های دیگران حاضر می‌شود. (در جشنواره امسال به‌عنوان بازیگر، فیلم «بی‌بدن» را هم دارد). همچنان فیلمنامه می‌نویسد و در صنعت فیلم و سریال حضور دارد. صحت با دومین ساخته بلند سینمایی‌اش به جشنواره امسال آمده که نام عجیبی دارد و احتمالا فیلم عجیب و غریبی هم هست. «صبحانه با زرافه ها» یکی از فیلم‌های مهم فجر چهل و دوم است و خیلی‌ها به تماشایش خواهند نشست.

 این داستانی است که باید از انتها روایتش کرد؛ از «صبحانه با زرافه‌ها» که پربازیگر‌ترین فیلم جشنواره امسال هم هست‌. بهرام رادان، هادی حجازی فر، هوتن شکیبا، پژمان جمشیدی و بیژن بنفشه خواه، ترکیب جالب توجهی را شکل داده‌اند که با هدایت سروش صحت، احتمالا باید منتظر یک غافلگیری دیگر از جنس «جهان با من برقص» و «مگه تموم عمر چندتا بهاره» باشیم. یک کمدی متفاوت و دیوانه‌وار انتظاری است که از کارگردان «صبحانه با زرافه‌ها» می‌رود؛ فیلمی پرماجرا و پر از قصه‌های فرعی و شخصیت‌هایی که می‌آیند و می‌روند و تأثیر خود را بر اثر به‌جا می‌گذارند. این فیلمی است که درنهایت برای تماشاگر ساخته شده است. فیلمی که بهرام رادان را دارد که یک تجربه ناکام (بی‌پولی) و یک آزمون موفقیت آمیز (بارکد) را در زمینه حضور در فیلم‌های کمدی در کارنامه دارد. پژمان جمشیدی که نقشش در فیلم تازه صحت کوتاه است، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بازیگران این سال‌های سینمای ایران در فیلم حاضر است و هوتن شکیبا ستاره سریال پربیننده سروش صحت (لیسانسه‌ها) هم با تجربه‌ای بیشتر مقابل دوربین صحت رفته است. بازی هادی حجازی‌فر احتمالا یکی از غافلگیری‌های فیلم تازه صحت خواهد بود.

 فانتزی و رویاپردازی و غافلگیری؛ سروش صحت با همین ابزار کارش را پیش می‌برد. چند کار اخیر صحت محبوب منتقدان و تماشاگران طبقه متوسط بوده‌اند. نه سریالش در شبکه نمایش خانگی عامه پسند بوده و نه فیلم سینمایی‌اش. ترکاندن گیشه و شکستن رکورد ببینده، تا امروز مسئله سروش صحت نبوده. باید دید «صبحانه با زرافه‌ها» چه طعمی دارد.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید