• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 25 شهریور 1398
کد مطلب : 78777
+
-

اندیشکده اربعین تأسیس می‌شود

رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از تأسیس اندیشکده اربعین در این پژوهشگاه برای ارتباط بهتر با نخبگان جهان اسلام در آینده خبر داد.

به گزارش مهر، «رجبعلی اسفندیار» در نشست شورای مشاوران کنگره بین‌المللی اربعین افزود: با تأسیس این اندیشکده بنایی بر تأسیس سازمان نیست، بلکه یک شورای سیاست‌گذاری است که قدم‌هایی برای اربعین بردارد.

وی اضافه کرد: نخبگان با برنامه‌ریزی مراکز علمی می‌توانند در این کنگره عظیم با هم مرتبط شوند و این ارتباط زمینه پژوهش‌های مختلف در مورد اربعین را فراهم می‌کند.

اسفندیار بیان کرد: بخش زیادی از اعضای هیأت علمی این پژوهشگاه در فضای پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند؛ بنابراین بنا داریم تا از این ظرفیت استفاده کنیم و به گونه‌ای نخبگان خود را با نخبگان جهان اسلام مرتبط کنیم.

رئیس اداره بین‌الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اظهار کرد: این پژوهشگاه قصد دارد اندیشکده اربعین را تأسیس کند که مقدمات آن در حال انجام است و طبیعتاً این اندیشکده یک مجموعه علمی فراسازمانی خواهد بود که اعضای هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و دانشگاه باقرالعلوم(ع) و همه مراکز علمی بتوانند در این اندیشکده حضور داشته باشند.

«حسن عبدی پور» با بیان این‌که اربعین فرصتی طلایی برای تشیع است گفت: باید همه امکانات خود را بسیج کنیم تا از ظرفیت اربعین که یک آیینه تمام‌عیار برای تشیع است، زیبایی‌های تشیع در ایام اربعین دیده می‌شود.

وی مراسم پیاده‌روی اربعین را از بین برنده دسیسه‌های دشمنان دانست و اظهار کرد: با همه آسیب‌ها و مشکلاتی که بعضاً دیده می‌شود، دریای معنویتی که در اربعین شکل می‌گیرد، هر دسیسه و کینه را از بین می‌برد.

عبدی پور افزود: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و همه مراکز علمی دین‌پژوهی تولیداتی داشته‌اند و اکنون پلتفرمی به نام اربعین تأسیس شده و ما باید داشته‌های خود را به نوعی نشان دهیم.

مدیر کل مجمع اساتید مسلمانان جهان با بیان این‌که این مجمع متشکل از اساتید زبان‌دان داخلی و خارجی است، بر ظرفیت شناسایی اساتید در محیط اربعین تأکید کرد و افزود: مراسم پیاده‌روی اربعین، فضایی برای شناسایی اساتید سراسر جهان را فراهم می‌کند.
«فؤاد ایزدی»گفت: حدود ۱۴۰۰ عمود در مسیر اربعین وجود دارد که برای هر ۱۰۰ عمود فضایی در نظر گرفته شده و اساتید حضور دارند.
وی بیان کرد: موکب‌هایی را که می‌خواهیم همکاری داشته باشند، شناسایی شده و می‌شوند و بیشتر باید روی موکب‌هایی تمرکز کنیم که اساتید قصد دارند زمانی را در آنها بگذرانند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید