بزرگراه آزادگان بهعنوان یکی از معابر اصلی بزرگراهی تهران بهویژه در بخش جنوبی شهر دارای اهمیت فراوانی است. جدا از این موضوع، میزان سوانح و حوادث رانندگی که در این رینگ مهم و پر تردد شهری رخ میدهد ازجمله کسب رتبه اول در تصادفات عابر پیاده، باعث شده تا آزادگان دستکم یکی از خطرناکترین و پرحادثهترین معابر شهر تهران لقب بگیرد. این بزرگراه با مشکلاتی همچون آسفالت روبهرو است که برطرف شدن آن میتواند به افزایش ایمنی این شاهراه کلیدی شهر تهران منجر شود؛ موضوعی که با وجود کمکاریهای صورتگرفته در سالهای گذشته، در این دوره از مدیریت شهری مورد توجه قرار گرفته است.
در همین رابطه یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخار در روز شنبه، هشتم اردیبهشتماه به بهرهبرداری از پروژه«تحکیم بستر آسفالت بزرگراه آزادگان» و «تعریض و ایمنسازی کندروی شرقی این بزرگراه در تقاطع با بزرگراه شهید لشکری» اختصاص دارد.
ثبت رکورد تولید و اجرای آسفالت
هادی حقبین، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با تأکید بر اهمیت بهسازی آسفالت معابر بزرگراهی شهر تهران بهویژه بزرگراه آزادگان، گفت:«طی سالهای گذشته روند بهسازی آسفالت بزرگراه آزادگان به دلایل مختلفی ازجمله کمبود آسفالت و بتن غلتکی یا عدمصدور مجوزهای ترافیکی با کندی پیش میرفت تا اینکه مدیریت شهری در سال گذشته تصمیم گرفت ضمن انتخاب یک گزینه اجرایی مناسبتر، علاوه بر تسریع روند بهسازی، جریان ترافیک در هنگام اجرای عملیات عمرانی را تسهیل کند.» او در ادامه افزود: «در سال۱۴۰۲ همزمان با خرید کارخانجات جدید آسفالت و ثبت رکورد تولید و اجرای 5/1میلیون تن آسفالت، انتخاب روش احیای عمیق با سیمان، سبب شد تا سرعت کار بهسازی آسفالت بزرگراه آزادگان دوچندان شود.»
همچنین حق بین درخصوص جزئیات آنچه در یکصدوهجدهمین پویش امید و افتخار شاهد آن خواهیم بود، افزود:«پروژههای بهسازی آسفالت بزرگراه آزادگان و تعریض مسیر کندروی شرقی این بزرگراه در تقاطع با بزرگراه شهید لشکری، همزمان با یکصد و هجدهمین رویداد امید و افتخار، روز شنبه تحویل شهروندان خواهد شد.»
9کیلومتر در 6سال، 12کیلومتر در یکسال!
در بحث بهسازی آسفالت بزرگراه مهم و پرتردد آزادگان شهرداری تهران در این دوره یک رکورد جالب از خودش به جا گذاشته است. در این رابطه معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با یادآوری اینکه عملیات بهسازی مسیرهای تندروی بزرگراه آزادگان در فاصله سالهای۱۳۹۶ تا۱۴۰۱ فقط روی یک مقطع ۹کیلومتری انجام شده بود، گفت: «در سال۱۴۰۲، بیش از ۱۲کیلومتر از مسیرهای تندروی بزرگراه آزادگان بهصورت تمام عرض بهسازی شد و از این حیث در سرعت بهسازی روکش آسفالت معابر بزرگراهی نیز به رکوردی جدید دست یافتیم.» حقبین با اشاره به اهمیت بهسازی بزرگراه آزادگان بهعنوان کمربندی جنوبی و غربی تهران و وسعت پروژه بهسازی بزرگراه آزادگان، گفت: «در سال۱۴۰۲ مساحتی بالغ بر ۲۱۶هزار مترمربع از این بزرگراه با اجرای ۵۱هزار تن آسفالت و هزینه ۲۵۲میلیارد تومان بهسازی شد.»
تعریض مسیر کندروی شرقی از ۲خط عبوری به ۳خط
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درخصوص دومین پروژه قابل بهرهبرداری در محدوده بزرگراه آزادگان شامل تعریض مسیر کندروی شرقی نیز یادآور شد: «عرض کم محور کندروی بزرگراه آزادگان در مسیر جنوب به شمال و در محل تقاطع با بزرگراه شهید لشکری منجر به ایجاد گره و گلوگاه ترافیکی یا پسزدگی بار ترافیک میشد و از اینرو تعریض این مقطع از مسیر کندروی بزرگراه از ۲ خط عبوری به ۳ خط و اصلاح لوپهای منتهی به آن از فروردین۱۴۰۲ آغاز شد.»
۴۳ میلیارد تومان، هزینه پروژه
بهگفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، ایمنسازی و تحکیم کوله پلهای سهگانه بزرگراه شهید لشکری و اجرای دیوارهها از دیگر اقداماتی است که بهعنوان پیش نیاز عملیات تعریض و در قالب این پروژه انجام شد و مجموعه اقدامات یادشده با وجود دشواریهای اجرایی بهدلیل مجاورت با ترافیک سنگین بزرگراه آزادگان طی یک سال به اتمام رسید. معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، هزینه پروژه تعریض و ایمنسازی کندروی شرقی آزادگان در محدوده پل شهید لشکری را نیز ۴۳میلیارد تومان عنوان کرد و بر این اساس، از مجموع هزینه انجام شده ۲۹۵میلیارد تومانی برای پویش امید و افتخار آتی خبر داد.
پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
کد مطلب :
223460
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/BgApJ
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved