• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 26 مرداد 1398
کد مطلب : 72784
+
-

افتتاح کارخانه استیل کورد دره‌شهر به زودی

معاون امور صنعتی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: افتتاح و آغاز به کار کارخانه استیل کورد دره‌شهر، میزان وارادت قطعات لاستیک را کاهش خواهد داد. به گزارش ایسنا «فرشاد مقیمی» در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ایلام اظهار کرد: در کارخانه استیل کورد دره‌شهر کار بسیار خوبی در حال انجام است. با ظرفیت 5 هزار تنی این کارخانه که به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید، واردات لاستیک کشور 40 درصد کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: رشد شاخص‌های صنعتی استان نسبت به سال‌های اول دهه 90 قابل ‌توجه است و گام‌های خوبی در این زمینه برداشته‌ شده است. مقیمی گفت: اگر بخواهیم سطح تولید ۲ سال قبل را حفظ کنیم، نیازمند ۲ یا 3 برابر شدن ورود نقدینگی به این بخش هستیم.

معاون امور صنعتی وزارت صمت به رشد ۴۰ درصدی تسهیلات بخش صنعت در کشور اشاره و بیان کرد: برای تامین مواد اولیه به 3 برابرِ 2 سال قبل اعتبار نیاز است. باید به دنبال تامین مواد اولیه بخش صنعت باشیم و این مهم از طریق توجه به ظرفیت‌های داخلی قابل تحقق است.

این مسئول با تاکید بر این‌که صدور خدمات فنی و مهندسی را به کشور عراق نباید دست‌کم گرفت، افزود: بخش ثبت تسهیلات سیل در سامانه سجاد فعلا باز است و تا چند روز آینده واحدهای صنعتی می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند. وی گفت: در زمینه پروانه بهره‌برداری و جواز تاسیس، به‌رغم محدودیت‌های ایجاد شده، به ترتیب ۱۵ و ۲۴ درصد رشد داشته‌ایم. در شرایط تحریم نباید تمرکزمان را روی محدودیت قرار دهیم، بلکه باید به ظرفیت‌ها به شکل ویژه توجه کنیم. معاون وزیر صمت از بانک‌های عامل خواست در زمینه تولید منعطف‌تر به این حوزه توجه کنند چون زمان پرداخت تسهیلات برای برخی واحدها ضروری است.

این خبر را به اشتراک بگذارید