• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
پنج شنبه 24 مرداد 1398
کد مطلب : 72581
+
-

باغ هنر؛ نشانی تازه برای هنرمندان

باغ هنر با مساحت 3 هکتار و دریاچه هنر با مساحت 25 هزار متر مربع هفته آینده افتتاح می‌شود

گردشگری
باغ هنر؛ نشانی تازه برای هنرمندان

پریسا امیرقاسم‌خانی/خبرنگار

 تهران برای نفس‌کشیدن نیاز به فضاهایی دارد که مردم در آن جمع شوند و بتوانند در یک محیط فرهنگی و هنری با هم تعاملات اجتماعی داشته باشند. در اراضی عباس‌آباد به‌عنوان قطب فرهنگی و گردشگری تهران روز 27مرداد‌ماه شاهد افتتاح دریاچه هنر هستیم؛ دریاچه‌ای که قرار است انواع برنامه‌های هنری و فرهنگی در آن اجرا شود و اطراف آن پر است از صدای پرندگان و بامبوهای آفریقایی.

سه‌تپه‌ای که قطب فرهنگی و گردشگری شد
اراضی عباس‌آباد با وسعت 560هکتار قبل از دهه‌60 به‌صورت تپه‌های خاکی بودند و به‌عنوان سه‌تپه شهرت داشتند. بعد از دهه‌80 قرار شد این اراضی به قطب فرهنگی و گردشگری تهران تبدیل شوند و در آن پروژه‌های فرهنگی و گردشگری متعددی اجرا شد که امروز مخاطبان زیادی را به سمت خود کشانده‌اند. ازجمله پل طبیعت، گنبد مینا، بوستان نوروز، پارک آب و آتش و... به‌تازگی قرار است در فاز دوم باغ هنر اراضی، دریاچه هنر افتتاح شود.

افتتاح دریاچه و محوطه باغ هنر
در قسمت شرقی اراضی عباس‌آباد و پشت باغ کتاب، ‌باغ هنر در ۳هکتار قرار دارد. سیدمحمد‌حسین حجازی، مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد در این‌باره می‌گوید: «باغ هنر در ۵ فاز تکمیل می‌شود. فاز اول آن «خانه شعر و ادبیات» و «خانه نقش» است که سال‌های‌۹۱ و ۹۲ با رویکرد تخصصی شعر و ادبیات و نمایش آثار استادان حوزه تجسمی و گرافیک افتتاح شد و فاز دوم آن دریاچه و محوطه باغ هنر است که ۲۷ مرداد افتتاح خواهد شد.» او ادامه می‌دهد: «دریاچه هنر با مساحت ۲۵‌هزار مترمکعب در قسمت شمالی و جنوبی است و دارای یک جزیره است. قرار است روی جزیره این دریاچه، کافی‌شاپ و در طبقه زیرین گالری برای نمایش آثار استادان حوزه تجسمی قرار بگیرد. دریاچه ۴۰ هزار مترمکعب حجم آب دارد و دارای تصفیه‌خانه است.» سیدمحمد‌حسین حجازی در پایان گفت: «در فاز سوم کوشک مرکزی که ۲ سالن آمفی‌تئاتر ۲۵۰ و ۳۵۰ نفره است، ۵ سالن کنفرانس با ظرفیت ۱۰ تا ۵۰ نفره و کافی‌شاپ و رستوران و گالری افتتاح می‌شود. فاز چهارم خانه موسیقی است و فاز پنجم و تکمیلی باغ هنر سالن آمفی‌تئاتر ۲۰۰۰ نفره و پارکینگ باغ خواهد بود که با تکمیل آن کل پروژه باغ هنر در سال‌99 تکمیل خواهد شد.» 
باغ هنر یکی از مجموعه‌ باغ‌های مفهومی است که در طراحی اولیه در کنار باغ کتاب طراحی شده‌ و قرار است میزبان و پاتوق هنرمندان از سراسر کشور شود.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید