• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
دو شنبه 27 فروردین 1403
کد مطلب : 222418
+
-

واکنش‌های هنرمندان و مدیران فرهنگی به عملیات نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی

«وعده صادق» به روایت هنرمندان

گزارش
«وعده صادق» به روایت هنرمندان

شهاب مهدوی-روزنامه‌نگار

اهالی فرهنگ و هنر و رسانه همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، با انتشار مطالبی در فضای مجازی به این اقدام، واکنش نشان دادند. از هنرمندان رشته‌های مختلف هنری گرفته تا مدیران فرهنگی و نهادها و سازمان‌های هنری واکنش‌های گسترده‌ای نسبت به عملیات پیروزمندانه و غرور آفرین «وعده صادق» نشان دادند. آنچه پیش رو دارید بخشی از واکنش‌های هنرمندان، مدیران فرهنگی و نهادها و سازمان‌های هنری کشور نسبت به عملیات پیروزمندانه ایران علیه رژیم صهیونیستی است.

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد با انتشار ویدئویی در توییتر نوشت:
«قلْ بِفَضْلِ‌الله وَبِرَحْمَتِهِ فَبِذَلِک فَلْیفْرَحُوا هُوَ خَیرٌ مِمَّا یجْمَعُونَ
بگو: «به فضل و رحمت خدا باید خوشحال شوند که این، از تمام آنچه گردآوری کرده‌اند بهتر است!»
ملیکا زارعی، مجری تلویزیون در واکنش به پاسخ موشکی ایران نوشت:«امشب کودکان غزه‌ در آرامش می‌خوابند و از فردا دنیا برای همین یک شب ناآرام چه فریادها سرخواهد داد.»
حسن روح‌الامین، هنرمند نقاش هم با بازنشر یکی از آثارش با کپشن «علی علی» به این اتفاق واکنش نشان داد.
سید محمود رضوی، تهیه‌کننده سریال موسی(ع) هم استوری‌ای منتشر کرد همراه با این جمله که «از خاک وطن نمی‌گذرم».
یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در توییتر مطلب زیر را انتشار داد؛ «در بالکن خانه نشسته‌ام سوره دخان بر لب دارم. به گل‌های سفید و قرمز شمعدانی‌ها نگاه می‌کنم و به آسمان فوت می‌کنم.»
سازمان هنری‌ رسانه‌ای «اوج» با انتشار سکانسی از فیلم «ایستاده در غبار» نوشت:«باید که اسرائیل از جهان زدوده شود...»
محمدرضا شفاه، تهیه‌کننده سینما با انتشار تصویری از مزار سرلشکر شهید حسن تهرانی‌مقدم نوشت: «یه مرد بود، یه مرد...»
حامد جعفری، تهیه‌کننده انیمیشن«بچه زرنگ» هم در واکنش به پاسخ موشکی ایران نوشت: «من فکر می‌کنم حتی اونایی که مخالف سیاست‌های رایج کشور هستند و یا حتی کسانی که با حاکمیت مشکل مبنایی دارند هم یک جایی ته دلشان احساس غرور کردند».
محمد مسلمی، بازیگر تئاتر و تلویزیون هم با انتشار یک استوری برگرفته از آیات قرآن کریم با مضمون « وَمَکروا وَ مَکرالله و‌الله خیرُالماکرین» نسبت به حملات تنبیهی و عملیات گسترده سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.
محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی هم با انتشار یک طرح گرافیکی از حمله مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی نوشت: وعده صادق «وحشت از شما در دل‌های آنها بیش از ترس از خداست. این به‌خاطر آن است که آنها گروهی نادانند» (سوره حشر - آیه ۱۳)».
ایوب آقاخانی، نویسنده و کارگردان تئاتر نیز با ارائه یک طرح گرافیکی نوشت: «ایران، وطنم، پاره تنم».

مکث
هیأت اسلامی هنرمندان: ان‌شاءالله این برگ مهم از تاریخ ایران اسلامی در قالب هنر انعکاس یابد


 هیأت اسلامی هنرمندان بر پاسداری از حریم انقلاب اسلامی و آرمان‌هایش تأکید کرد.در بخشی از این بیانیه آمده است: «آنچه در نیمه شب ۲۵فروردین۱۴۰۳ رخ‌داد آغاز دوره جدیدی است که ان‌شاءالله به محو رژیم جعلی اسرائیل غاصب منجر خواهد شد.امید است این برگ مهم از تاریخ ایران اسلامی در قاب هنرانعکاس یابد تا هنرمندان متعهد نیز به رسالت تاریخی خود در جهاد تبیین عمل نمایند. هیأت اسلامی هنرمندان همچون آحاد مختلف ملت ایران و امت اسلامی ضمن تبریک این اقدام شجاعانه به سلحشوران ایران اسلامی اعم از سپاه و ارتش، بار دیگر بر عهد خود در پاسداری از حریم انقلاب اسلامی و آرمان‌هایش به‌خصوص آزادی قدس شریف و رهایی ملت مظلوم فلسطین و مردم غزه تأکید می‌کند.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید