• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 29 فروردین 1402
کد مطلب : 189500
+
-

هنر؛ سرچشمه اعتماد به نفس هنرمندان انقلابی

آیین پایانی هفته هنر انقلاب با معرفی چهره برتر هنر انقلاب در سال1401 برگزار شد

گزارش
هنر؛ سرچشمه اعتماد به نفس هنرمندان انقلابی

آیین پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی با معرفی چهره و رویداد برتر هنر انقلاب در سال۱۴۰۱ و قدردانی از چهره ماندگار هنر انقلاب، شامگاه ۲۷فروردین۱۴۰۲ در حوزه هنری برگزار شد. در این مراسم، محمدمهدی سیار، شاعر و ترانه‌سرا به‌عنوان چهره برتر هنر انقلاب در سال۱۴۰۱ معرفی شد.
‌این مراسم، باحضور محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محسن مومنی‌شریف، رئیس اسبق حوزه هنری و استاد مرتضی سرهنگی برگزار شد.
در این مراسم از هدایت‌الله بهبودی به‌عنوان چهره ماندگار هنر انقلاب به‌خاطر مجموعه فعالیت‌هایش در راستای هنر انقلاب تجلیل شد.

چشمه جوشان معرفت و ذوق
محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در ابتدای این مراسم در سخنانی کوتاه گفت: گرامی می‌داریم یاد سیدشهیدان اهل قلم، شهید سیدمرتضی آوینی که این ایام به یاد اوست. هنر انقلاب اسلامی امروز به برکت مجاهدت هنرمندان انقلابی و نسل‌های مختلف چشمه جوشان معرفت، ذوق و زیبایی شده است. قدم بر چشم ما گذاشتید و به خانه خودتان آمدید. خوشحالیم که یک‌بار دیگر توفیق پیدا کردیم تا به این بهانه دور هم جمع شویم و به‌خودمان یادآوری کنیم که عهدها و عزم و اراده مجدد برای مسیر سخت پیش‌رو را داریم. دادمان در پایان گفت: امیدوارم توشه‌ای درخور از برکات این ‌ماه برداریم و عاقبت همه ما ختم به خیر و شهادت باشد.

کاروان در حال حرکت حوزه هنری
در ادامه این مراسم با حضور مرتضی سرهنگی، محمدمهدی دادمان و حجت‌الاسلام قمی عنوان چهره ماندگار هنر انقلاب به هدایت‌الله بهبودی برای مجموعه فعالیت‌هایش در راستای هنر انقلاب اهدا شد. بهبودی پس از دریافت این عنوان در سخنانی کوتاه گفت: سپاسگزارم که بنده را شایسته چنین نسبتی دانسته‌اید، امیدوارم تصور شما با تصدیق تاریخ یکی باشد. کاروان حوزه هنری همچنان در حرکت است؛ کسانی را در هر ایستگاه سوار و کسانی را پیاده می‌کند. امیدوارم دانش سواره‌ها با سواد پیاده‌ها یکی نباشد. دفتر ادبیات پایداری و مقاومت حوزه هنری حالا 3دهه است که فعال است و امیدوارم جامعه نور کافی برای دیدن 3دهه تلاش دفتر داشته باشد. خداوند برای نو شدن آدمی نه‌تنها دست و پا که اندیشه نیز به او داده است. امیدوارم حوزه هنری در نو کردن روزگار آدمی کوشا باشد.

پربار شدن هنر انقلاب
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم با حضور در این مراسم گفت: همه اذعان دارند که با وجود همه تبلیغاتی که وجود دارد، بر هنر انقلاب سال به سال افزوده می‌شود. اگر با ظهور انقلاب اسلامی نخستین شکوفه‌های فرهنگی و هنری روییدن گرفت، امروز شاهد جنگلی از رویدادها و هنر هنرمندان انقلابی و شاهد تولید و خلق آثار برجسته در این زمینه هستیم. به همه برگزیدگان امسال تبریک می‌گویم و از مجاهدت‌های سالیان آنها در اشاعه فرهنگ انقلاب اسلامی تقدیر می‌کنم. وی در پایان گفت: امیدوارم این عرصه سال به سال شاهد رویش‌های موفق‌تری نسبت به گذشته باشد.

‌‌«سلام فرمانده» رویداد برگزیده سال شد
در مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب، عنوان رویداد برگزیده سال۱۴۰۱ هنر انقلاب اسلامی به سرود «سلام فرمانده» با صدای ابوذر روحی اختصاص یافت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید