• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 23 مرداد 1398
کد مطلب : 72230
+
-

غار یخی چما ساماندهی می‌شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: به منظور جلوگیری از بروز حوادث ناگوار اعتباری برای فنس‌کشی، نرده‌کشی و ساماندهی محوطه غار یخی چما شهرستان کوهرنگ اختصاص داده شد.

به گزارش ایرنا، «اقبال عباسی» در جلسه شورای برنامه‌‌ریزی و توسعه استان افزود: طی سال‌های گذشته و امسال چندین حادثه ناگوار در غار یخی چمای کوهرنگ رخ داد که برای جلوگیری از وقوع حوادث بعدی اعتباری برای ساماندهی این مکان گردشگری یا به اداره کل میراث فرهنگی، صنایعی دستی و گردشگری و یا به یک دستگاه مشخص واگذار می‌شود.
وی ادامه داد: ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار فنی برای رونق تولید و اشتغال به استان اختصاص یافته که تاکنون بخش ناچیزی از این اعتبار جذب شده است و از همین رو نسبت به عملکرد مدیران مربوطه گلایه دارم.

عباسی تصریح کرد: در همین راستا تصمیم بر این شد تا ۵۰ درصد این اعتبارات در اختیار چهار دستگاه شرکت شهرک‌های صنعتی، گردشگری، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی قرار داده شود تا به طرح‌های راکد، ورشکسته و یا طرح‌هایی که نیاز به زیرساخت‌ها دارند کمک کنند.
استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ۵۰ درصد دیگر اعتبارات نیز به همراه ۱۰۰ میلیارد ریال از محل بنیاد برکت و ۱۰۰ میلیارد ریال از محل قرض‌الحسنه به عنوان یارانه برای سایر طرح‌های ورشکسته و راکد و یا طرح‌هایی که اشتغال‌زایی می‌کنند اختصاص دهند. عباسی ادامه داد: تعدادی طرح‌های زیربنایی مرتبط با تولید و اشتغال نیز در کارگروه‌های مربوطه به تصویب رسیده بود که به تصویب شورای برنامه‌‌ریزی رسید. در این نشست همچنین در خصوص نحوه توزیع اعتبارات جاری برای تامین حقوق کارکنان دولت نیز بحث و بررسی شد و مقرر شد در رابطه با درخواست اداراتی که در این خصوص اعتراض و گلایه دارند پیگیری لازم انجام شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید