• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 16 مرداد 1398
کد مطلب : 70947
+
-

چشم‌اندازهای طبیعی «کارواندر» در انتظار گردشگران

چشم‌اندازهای طبیعی کارواندر در خاش سیستان و بلوچستان به‌ویژه نخلستان‌ها و جویبارهای آن می‌تواند بهترین مکان برای تفریح گردشگران در تابستان باشد

گردشگری
چشم‌اندازهای طبیعی «کارواندر» در انتظار گردشگران

چشم‌اندازهای طبیعی دهستان کارواندر خاش سیستان و بلوچستان به‌ویژه نخلستان‌ها و جویبارهای جاری مهیای میزبانی از مسافران و گردشگران سراسر کشور است. 

به گزارش ایرنا، ظرفیت‌های گردشگری، آبشارها، شالیزارها و نخلستان‌ها در کنار جویبارهای زلال آب دهستان کارواندر به عنوان موهبتی الهی و مجذوب‌کننده، در فصول مختلف سال اوقات خوشی را برای مسافران و گردشگران فراهم کرده است. 

فصل تابستان و گرمای طاقت‌فرسای آن ایجاب می‌کند بسیاری از شهروندان اوقات فراغت خود را در مکان‌های سرسبز و خوش آب و هوا سپری کنند که دهستان کارواندر با آن همه زیبایی و سرسبزی محیطی بکر و دیدنی را برای هموطنان تدارک دیده است. 

 «احمد ریگی»، از شهروندان خاش، گفت: در فصل گرم تابستان، سفر خانوادگی به کارواندر و گشت و گذار در کنار رودخانه زیبا، نخلستان‌ها، آبشار و چشم‌اندازهای دیدنی آن لحظات خوشی را ایجاد می‌کند. 

 «محمد میر»، یکی از هموطنان سیستان و بلوچستانی که برای تفریح و گذراندن مرخصی تابستانی به کارواندر سفر کرده است، نیز گفت: کارواندر از مکان‌های مناسب برای گردش و تفریح و در امان ماندن از گرمای تابستان و سپری کردن لحظاتی خوش به همراه خانواده در زیر سایه نخلستان‌ها و نیزارهاست. 


یک مکان تماشایی و خوش آب و هوا

بخشدار مرکزی خاش گفت: دهستان کارواندر در این فصل سال که فرصت انجام سفرهای تابستانی و نیز حضور خانواده‌ها در طبیعت است، یک مکان تماشایی و خوش آب و هوا با زیبایی‌ها و جلوه‌گری‌های خاص خود است.   «علیرضا شهنوازان» افزود: دهیاری کارواندر در سال‌های قبل یک مجتمع گردشگری در کنار آبشار طبیعی این روستا در میان کشتزارها و نخل‌های سر به فلک کشیده با امکاناتی نظیر آلاچیق، استراحتگاه‌ها و سرویس‌های بهداشتی برای گذران اوقاتی خوش ایجاد کرده که مسافران و گردشگران همواره از آن‌ها استفاده می‌کنند. 

وی افزود: وجود آب و هوای مناسب، کوه‌ها، دره‌ها، رودخانه‌ها، نقاط جنگلی و دشت‌های زیبا و دیدنی در منطقه کارواندر تجلی‌گر قدرت خداوند متعال است که دل انسان را تازه می‌کند و شادابی و سرزندگی را به او هدیه می‌دهد. 


مردم خونگرم و مهمان‌نواز 

فرماندار خاش با اشاره به این‌که دهستان زیبا و دیدنی کارواندر واقع در بخش مرکزی قطب مهم گردشگری، تفریحی و سیاحتی این شهرستان است، گفت: دهستان کارواندر با جذابیت‌های خاص و مردم خونگرم و مهمان‌نواز در فصول مختلف سال میزبان مهمانان و گردشگران است. 

 «صاحب‌گل صالحی» افزود: وجود آبشارها، رودخانه، ارتفاعات و نخلستان‌ها در دهستان کارواندر برای مسافران در ایام مختلف سال لحظاتی خوش و ماندگار را ثبت می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید