• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 14 مرداد 1398
کد مطلب : 70512
+
-

برداشت 3 هزار تن انجیر از باغ‌های استان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از برداشت ۳ هزار تن انجیر از باغ‌های این استان خبر داد. 

به گزارش ایسنا، «لطف‌الله رضایی» با اشاره به افزایش سطح زیر کشت این محصول اظهار کرد: سطح زیر کشت محصول انجیر با توسعه مناسب در سال‌های اخیر به‌ویژه در شهرستان‌های گرمسار و آرادان با استفاده از ارقام مقاوم و بازارپسند به ۳۰۰ هکتار رسیده است. 

وی بیان کرد: استان سمنان یکی از ۷ استان مهم در تولید انجیر آبی در کشور محسوب می‌شود و مناطق حاشیه کویر استان در شهرستان‌های گرمسار، آرادان، سمنان، سرخه، دامغان، شاهرود و میامی و همچنین منطقه درجزین شهرستان مهدیشهر برای کشت انجیر مستعد است. 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: سازگاری با شرایط آب و هوایی و انواع خاک‌های مناطق نیمه‌گرمسیری استان، نیاز آبی مناسب و مقاومت نسبی به محدودیت‌های کمی و کیفی آب و قابلیت فراوری محصول از مزایای کشت انجیر در استان سمنان است. 

رضایی گفت: عمده محصول انجیر تولیدی استان سمنان به دلیل مصرف نکردن کود و سم شیمیایی محصول سالم تلقی شده و این ویژگی می‌تواند برای مصرف‌کنندگان بسیار مهم باشد. 
وی با بیان این‌که ارقام متعدد انجیر در استان سمنان کشت می‌شود، به برخی از این ارقام اشاره کرد و گفت: ارقام تحت کشت در استان شامل انجیر زرد گرمسار، انجیر سبز سمنان، انجیر سیاه میامی، انجیر بیدانه گرمسار و انجیر سفید بی‌دانه است. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به‌ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی برای فراوری این محصول گفت: ایجاد بارگاه بهداشتی تولید انجیر خشک و همچنین شکل‌گیری صنایع بسته‌بندی و فراوری از موضوعات حائز اهمیت بوده که مورد حمایت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز هست. 
بر اساس این گزارش، برای شناسایی بیشتر ظرفیت‌های این میوه، جشنواره انجیر شهریور امسال در سمنان برگزار خواهد شد

این خبر را به اشتراک بگذارید