• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 14 مرداد 1398
کد مطلب : 70465
+
-

کلیبر در حصار زباله‌ها

تجهیزات لازم و امکانات مالی برای ساماندهی زباله‌های کلیبر  به دهیاران ارائه می‌شود

گپ روز
کلیبر در حصار زباله‌ها

اشرف شفیعی | تبریز – خبرنگار:


کلیبر یکی از مناطق گردشگری آذربایجان شرقی در سال‌های اخیر است که سال گذشته رشد 900 درصدی گردشگری در آن موجب شد به عنوان یکی از شلوغ‌ترین مناطق گردشگری کشور معرفی شود. کلیبر به عنوان پدیده گردشگری آذربایجان شرقی شناخته می‌شود اما مانند دیگر مناطق گردشگری در شمال غرب کشور با ورود مسافر و گردشگران، انباشت زباله‌ها هم در آن افزایش یافته است. کلیبر و جنگل‌ها و مناطق روستایی‌اش روزهای زیادی است که از زباله‌های مسافران مصون نمانده و علاوه بر آن زباله‌های رو به افزایش ساکنان منطقه هم به مشکلی برای این شهرستان تبدیل شده است. 

فرماندار کلیبر درباره طرح‌های ساماندهی جمع‌آوری و دفع اصولی زباله‌ها در جنگل‌ها و روستاهای کلیبر می‌گوید: یکی از مهم‌ترین اقدامات بسیج کردن توان مردمی‌، فرهنگ‌سازی و اجرای روش‌های نوین جمع‌آوری و دفع زباله است. «رسول خدابخش» می‌افزاید: با توجه به جنگلی بودن محیط ضروری است توجه بیشتری در این زمینه صورت گیرد و شهروندان و مهمانان هم همکاری بیشتری داشته باشند. یکی از مهم‌‌ترین اقدامات فعال کردن دهیاران و بخشداران است که باید سرعت بیشتری در این حوزه داشته باشیم. 

خدابخش بیان می‌کند: در جلساتی که با حضور دهیاران و بخشداران کلیبر داشته‌ایم این موضوع موشکافی شده و منابع مالی لازم هم شرح داده شده است. دهیاران و بخشداران باید نسبت به جمع‌آوری و دفع زباله به روش‌های بهداشتی اقدام کنند تا شاهد آلوده شدن محیط سبز و کاسته شدن از ماهیت گردشگری بکر این منطقه نباشیم. در این بین فرمانداری هم تا حد ممکن تجهیزات لازم و امکانات مالی را در اختیار دهیاران قرار می‌دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید