• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 12 مرداد 1398
کد مطلب : 69944
+
-

درخشش بانوان نقال بوشهری در جشنواره کشوری

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر گفت: 2 بانوی نقال استان بوشهر موفق به حضور در بخش پایانی نوزدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی شدند. 

به گزارش مهر، «جهانشیر یاراحمدی» افزود: هیات انتخاب بخش نقالی و روایت‌های ملی (بخش مرشد ترابی) ۱۵ اثر را برای اجرا در نوزدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی برگزید که در میان ۱۵ اثر منتخب ۲ بانوی نقال از استان بوشهر نیز حضور دارند. 

وی افزود: «آیناز فکروند» با نقل «سهراب‌کشی» و «طوبی شیرکانی» با نقل «رئیس‌علی دلواری» 2 بانوی نقال برگزیده برای حضور در این جشنواره هستند. 

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر عنوان کرد: استان بوشهر با ۲ نمایش در بخش صحنه‌ای، یک نمایش میدانی، 3 نقال نوجوان و ۲ نقال بزرگسال حضور پررنگی در این جشنواره دارد. 

وی بیان کرد: پیش از این 2 نمایش «کارنامه بندار بیدخش» اثر مشترک «الهام ابنی» و «جواد صداقت» و«آبگوشت زهر ماری» کار «حسین اسدی» از جزیره خارگ در بخش صحنه‌ای، نمایش «لیوا» کار «محمد مظفری» در بخش خیابانی و «نیایش تنگسیری» با نقل «بیژن و گرگین»، «نیوشا تنگسیری» با نقل «بانو گشسب» و «آرش ملکی‌وند با نقل «دستان و سیمرغ» 3 نقال نوجوان این جشنواره بودند. یاراحمدی گفت: نوزدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی ۱۹ تا ۲۶ مردادماه در شهرهای کاشان و تهران برگزار می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید