• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 12 مرداد 1398
کد مطلب : 69931
+
-

راه‌اندازی دومین بانک شیر مادر در شیراز

دومین بانک شیر مادر کشور با حضور معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بیمارستان حضرت زینب (س) شیراز راه‌اندازی شد.

 به گزارش ایسنا، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین گشایش دومین بانک شیر مادر کشور در شیراز، با اشاره احادیث و روایات قرآنی در خصوص اهمیت تغذیه با شیر مادر، در کنار شواهد علمی‌ای که این امر را ثابت می‌کند، شیر مادر را موجب پیشگیری از بیماری‌ها و ایمن‌سازی نوزادان از ابتلا به بسیاری بیماری‌ها دانست. 

دکتر «علیرضا رئیسی» با اشاره به تولد نوزادان نارس یا کم‌وزن در کشور و نیاز این نوزادان به سرم کمکی و تخت ویژه گفت: ایجاد بانک شیر مادر فرصتی فراهم می‌کند که این نوزادان با شیر مادر تغذیه شوند و این امر در بهبودی آنان بسیار موثر است و سلامت این نوزادان را تضمین می‌کند.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت ادامه داد: همه مادرانی که نوزاد دارند می‌توانند در کنار مصرف نوزاد خود، به تمامی مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند و برای اهدای شیر به این بانک، راهنمایی می‌شوند تا پس از آزمایش و آموزش، بتوانند شیر خود را اهدا کنند. همچنین امکان این کار به کمک ظرف‌های مخصوص، در منزل نیز وجود دارد. 

رئیسی با قدردانی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و به‌ویژه رئیس دانشگاه، یکی از نقاط قوت در این مجموعه را هماهنگی مطلوب تیم هیات رئیسه و به‌ویژه در 2 حوزه بهداشت و درمان دانست و راه‌اندازی این خدمت جدید را با مشارکت حوزه بهداشت و درمان نمودی از این تعامل مشترک عنوان کرد. 

معاون بهداشت وزارت بهداشت راه‌اندازی بانک شیر مادر را اقدامی بزرگ در کشور دانست که تمامی مسائل قانونی و شرعی آن انجام شده است و گفت: برای فاز نخست، ۱۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور اعلام آمادگی کرده‌اند و برای فاز دوم نیز این خدمت در ۱۶ دانشگاه علوم پزشکی دیگر راه‌اندازی می‌شود. 

او ویژگی مهم بانک شیر مادر در بیمارستان حضرت زینب (س) شیراز را پیش‌بینی یک مرکز مشاوره در کنار این بانک شیر دانست و تاکید کرد: اگر بخواهیم فرهنگ اهدای شیر را در کشور ترویج دهیم، لازم است این مراکز مشاوره در کنار بانک‌های شیر مادر راه‌اندازی شود. 

رئیسی ادامه داد: بانک شیر مادر مانند یک داروخانه قوی، به‌ویژه برای نوزادان بستری در بخش‌ NICU، نقش موثری در رشد و بهبودی نوزادان و پیشگیری از بسیاری بیماری‌ها دارد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید