• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
یکشنبه 6 مرداد 1398
کد مطلب : 68924
+
-

5 کلید طلایی صعود به توچال

دریچه
5 کلید طلایی صعود به توچال


روزهای گرم تابستان، ارتفاعات توچال به یکی از مقاصد اصلی گردشگران و کوهنوردان تهرانی تبدیل می‌شود. هوای خنک ارتفاعات شمیرانات و امکانات تفریحی مانند تله‌کابین، آخر هفته‌ها جمعیت زیادی را از مناطق مختلف شهر به توچال فرامی‌خواند. با وجود این، صعود به قله توچال یا حتی پیاده‌روی در شیب تند دامنه خوش آب هوای آن می‌تواند آبستن حوادث و خطرات بسیاری برای افراد ناآشنا به منطقه و گردشگران نابلد باشد. اگر قصد دارید این روزهای گرم تابستان سری به ارتفاعات توچال بزنید به نکات و توصیه‌های کاربردی زیر توجه کنید. 
اگرچه توچال در نزدیکی بافت شهری تهران قرار گرفته اما حتی در همین روزهای گرم تابستان هم لازم است به نوع پوشش‌تان در هنگام صعود به ارتفاعات بالا در توچال دقت کنید. اگر قصد صعود به قله دارید حتماً لباس مناسب کوهنوردی به همراه داشته باشید. 
 حتی اگر قصد پیمایش در مسیر پیاده‌روی توچال را دارید، حتماً کفش مناسب به همراه داشته باشید. چراکه پیچ خوردگی مچ پا به دلیل کفش نامناسب یکی از بیشترین آسیب‌هایی است که گریبان طبیعت‌گردان را در توچال می‌گیرد. 
 ایستگاه‌های تغذیه در توچال در ابتدای مسیر قرار گرفته است. اگر قصد دارید مسافت زیادی پیاده‌روی یا صعود کنید، حتماً برای جلوگیری از افت فشار و قند خون، تغذیه مناسب به همراه داشته باشید. 
 اگر کوهنورد حرفه‌ای نیستید و قصد صعود به قله دارید، حتماً از مسیرهای اصلی پیمایش استفاده کنید. در صورت به همراه نداشتن تجهیزاتی مانند GPS یا ناآشنایی با نحوه کاربرد آن هرگز از مسیرهای فرعی برای صعود استفاده نکنید. گم شدن در مسیرهای فرعی توچال یکی دیگر از حوادث پرشمار در ارتفاعات شمیرانات است. 
 به لطف وجود تله‌کابین امکان دسترسی آسان گردشگران به ارتفاعات توچال فراهم شده است. اما اگر کوهنورد حرفه‌ای نیستید حتی با وجود انرژی کافی برای ادامه مسیر به سوی ارتفاعات بالاتر، حتماً از زمان تعطیل شدن تله‌کابین مطلع شده و توان بدنی و زمان بازگشت به پایین قله را مدیریت کنید. 

این خبر را به اشتراک بگذارید