• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 2 مرداد 1398
کد مطلب : 68306
+
-

ثبات به بازار لبنیات بازمی‌گردد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از برخورد جدی با بی‌ثباتی قیمت و گران‌فروشی لبنیات در استان خبر داد. به گزارش ایسنا «محسن دارابی» با بیان این‌که بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار استان قیمت هر کیلو شیرخام در گاوداری 2هزار و 390 تومان تعیین شده است، اظهار کرد: اگر شیرخام با قیمتی بیش از این رقم عرضه شود، حتما با افراد متخلف برخورد خواهد شد. وی ادامه داد: قیمت محصولات لبنی که در کارخانجات فراوری می‌شود نیز بر مبنای شیر کیلویی 2هزار و 390 تومان تعیین می‌شود و بدون ملاحظه با افزایش قیمت غیرقانونی برخورد می‌شود. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه یادآور شد: در چرخه توزیع نیز اجازه گران‌فروشی لبنیات در واحدهای صنفی داده نمی‌شود. دارابی از تشدید نظارت بر صنایع لبنی و همچنین واحدهای صنفی استان به منظور جلوگیری از گران‌فروشی و بی‌ثباتی قیمت لبنیات خبر داد و افزود: قیمت محصولات لبنی نباید متغیر باشد.

وی اظهار کرد: حمایت از صنایع و واحدهای صنفی را در برنامه داریم اما اجازه تخلف، سودجویی و تضییع حقوق مصرف‌کننده به کسی داده نمی‌شود. این مسئول در ادامه از اثر نظارت بر بازار و تصمیمات ستاد تنظیم بازار بر بهبود قیمت انواع کالاها در استان یاد کرد و گفت: مجموع این عوامل باعث شده نرخ تورم کرمانشاه نسبت به سال گذشته 17 پله بهبود یابد و در جایگاه 18 کشور قرار بگیریم.  رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه تاکید کرد: در تورم نقطه به نقطه نیز نسبت به سال گذشته 22 پله بهبود داشتیم و اکنون در جایگاه 23 کشور هستیم. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید