• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 2 مرداد 1398
کد مطلب : 68149
+
-

زیرساخت‌های گردشگری دریاچه ارومیه فراهم نیست

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌غربی بر تسریع تأمین زیرساخت‌های گردشگری در سواحل دریاچه ارومیه تاکید کرد. به گزارش ایسنا، «رضا حسینی» با بیان این‌که حضور گردشگران تابستانی در حاشیه دریاچه ارومیه قابل توجه است اظهار کرد: تأمین زیرساخت‌های گردشگری در سواحل این دریاچه بسیار ضروری است و دستگاه‌های مسئول باید در این خصوص به سرعت وارد عمل شوند. 

وی بیان کرد: در روزها و هفته‌های اخیر شاهد حضور پرشور مردم بومی و گردشگران از استان‌های مختلف کشور در سواحل دریاچه ارومیه بوده‌ایم، اما آن‌طور که باید و شاید، امکانات زیرساختی در این خصوص مهیا نبوده است. باید اقداماتی در سواحل این دریاچه انجام گیرد که علاوه بر جذب گردشگر و مسافر، آسایش خاطر را برای استفاده‌کنندگان از دریاچه فراهم آورد.

وی با بیان این‌که جاده شهید کلانتری پذیرای بیشترین مسافران تابستانی دریاچه ارومیه بوده است بیان کرد: تمهیداتی اندیشیده شده تا دهکده ساحلی چی چست، منطقه قالقاچی، منطقه کاظم داشی و دیگر مناطق حاشیه‌ای نیز برای جذب گردشگر مهیا شود. سرمایه‌گذاری با حجم بسیار زیاد، نیاز اصلی امروز گردشگری دریاچه ارومیه است که راه جذب این سرمایه‌گذاران، ایجاد زیرساخت‌ها و حضور قابل توجه گردشگران به شمار می‌رود.

حسینی راه‌اندازی سرویس بهداشتی و حمام در محل‌های حضور گردشگران دریاچه ارومیه را ضروری دانست و گفت: گلایه‌های بسیاری در این خصوص وجود دارد، در حالی که می‌توان با همراهی بخش خصوصی، این امکانات را در کمترین فرصت ایجاد و زمینه رضایت شهروندان و گردشگران را فراهم کرد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید