• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 15 تیر 1398
کد مطلب : 63765
+
-

چتر گسترده طرح «ایران یار» در البرز

رئیس بسیج کارگران و کارخانجات استان البرز گفت: طرح ایران یار که سال گذشته فقط برای دانش‌آموزان اجرا شد، در سال جاری هم‌افزایی پیدا کرده و برای اقشار مختلف همچون دانشجویان، فرهنگیان، طلاب، مداحان و محلات اجرا می‌شود. «مهران طیران» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی در پیشبرد رونق تولید یکی از اهداف است که برای رسیدن به این هدف یکسری برنامه‌های خاص در 3 سطح فردی، گروهی و سازمانی مدنظر است.

وی اظهار کرد: برنامه اصلی در حوزه فردی توانمندسازی کارگران است، به‌خصوص در مباحث فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، حوزه سلامت و فضای مجازی فعالیت خواهد شد. وی گفت: همچنین در حوزه مهارتی حسب درخواست کارخانه‌ها آموزش‌های لازم را از سوی اداره فنی و حرفه‌ای  ارائه می‌کنیم و بخش آموزش‌های مفهومی که بصیرت‌افزایی است نیز در قشر کارگر انجام می‌دهیم.

طیران ادامه داد: در حوزه گروهی نیز چند برنامه شاخص‌محوری داریم که یکی شیفت ایثار است که کارگران بسیجی یکسری خدمات رایگان مشخص را برای کارخانه انجام می‌دهند که این خدمات یا در حوزه تخصصی خودشان یا خدمات عمومی مثل بهداشت محیطی یا زیباسازی یا ایمنی هستند.

رئیس بسیج کارگران و کارخانجات استان البرز افزود: اردوهای جهادی یکی دیگر از برنامه‌ها در بخش گروهی است که گروه‌های جهادی تخصصی کارگری شکل گرفته است که خدمات این گروه‌ها در اولویت اول برای کارخانه و شهرک صنعتی مربوطه است و دیگری در موارد سیل و زلزله است که کارگران متخصص در آن منطقه بنا به تخصص خود خدمات ارائه می‌دهند. وی بیان کرد: در مرحله اول در استان ۷ گروه جهادی تخصصی تشکیل شده است که برای هر حوزه یک گروه جهادی تشکیل شده که در قالب تیم‌های ۱۵ تا ۲۰ نفره هستند. وی به دیگر عناوین برنامه‌های گروهی اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات ورزشی، مهارتی، کتابخوانی، گردشگری و راهیان نور از دیگر این برنامه‌هاست که در مجموع از ظرفیت‌های بسیج برای ارائه خدمات به آنها استفاده می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید