• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 4 تیر 1398
کد مطلب : 61796
+
-

دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس حق‌التدریس جذب می‌کند

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس اعلام کرد که برای سال جدید تحصیلی، تعدادی حق‌التدریس توسط این دانشگاه جذب خواهد شد.

به گزارش ایسنا، «محمد جامعی» در جلسه کمیته استانی بررسی صلاحیت متقاضیان تدریس در دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس گفت: از مهر امسال، امکان جذب بازنشستگان به عنوان حق‌التدریس در این دانشگاه وجود ندارد.

وی پیش‌بینی کرد که امسال احتمال جذب حدود 200 حق‌التدریس از بین فارغ‌التحصیلان جوان در این دانشگاه وجود دارد گفت: هم‌اکنون نسبت اعضای هیات علمی این دانشگاه نسبت به حق‌التدریس‌ها به مراتب کمتر است و به همین منظور باید از نیروهای حق‌التدریس استفاده کنیم. جامعی با اشاره به تدوین دستورالعمل بررسی صلاحیت متقاضیان حق‌التدریس خطاب به اعضای کمیته استانی بررسی صلاحیت متقاضیان تدریس در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس بیان کرد: باید حساسیت ویژه‌ای در جذب و به‌کارگیری اساتید حق‌التدریس اعمال شود. به طور قطع مصاحبه شما مهم است و باید در دانشگاه بهترین‌ها را با دارا بودن تجربیات مهارتی و آموزشی مناسب گزینش کرد. 

رئیس دانشکده فنی شهید باهنر شیراز با بیان این‌که سابقه کار اجرایی و مهارتی مهم‌تر از سابقه آموزش است خاطرنشان کرد: باید در کنار این شاخص‌ها توانایی انتقال مطالب و سوابق تحصیلی نیروهای جدید حق‌التدریس که قرار است جذب شوند نیز مورد توجه قرار گیرد. جامعی گفت: بزرگ‌ترین مزیت دانشگاه فنی در این است که افرادی که تربیت می‌شوند آمادگی بیشتری برای ورود به بازار کار دارند و باید استادی انتخاب شود که سابقه اجرایی متناسب با رشته مورد نظر را داشته باشد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید