• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
چهار شنبه 11 بهمن 1402
کد مطلب : 217308
+
-

گلدانی که دزد حرفه‌ای را شوکه کرد

داخلی
گلدانی که دزد حرفه‌ای را شوکه کرد

اگر کودکی خود را در دهه‌ 60 و 70 گذرانده باشید حتما با کارتون «ای‌کیوسان» آشنا هستید. پسر باهوشی که برای حل هر مشکلی، راه‌حلی به ذهنش می‌رسید. حالا پلیس سارقی به نام میلاد را دستگیر کرده که می‌گوید به ای‌کیوسان معروف است. این سارق 22ساله به جرم سرقت از منازل دستگیر شده است. او در گفت‌وگو با همشهری از جزئیات سرقت‌هایش می‌گوید.
از شگرد سرقت‌هایت بگو؟
من با باندی همکاری می‌کردم که به‌صورت سریالی به خانه‌ها دستبرد می‌زدند. نیمه‌های شب، وقتی چراغ خانه‌ها خاموش بود، زنگ را می‌زدیم اگر کسی باز نمی‌کرد با روش تخریب یا از طریق بالکن وارد خانه‌ها شده و سرقت می‌کردیم.
چه وسایلی سرقت می‌کردید؟
فقط پول، طلا، جواهر، دلار. کاری به وسایل دیگر نداشتیم. معمولا مردم این قیمتی‌ها را داخل گاوصندوق یا کمد و یا لوازم آرایش قرار می‌دهند اما خب همیشه هم اینطور نیست و گاهی تلاش‌هایمان بی‌نتیجه می‌ماند و آن وقت است که ای‌کی‌یوسان باند وارد می‌شد!
منظورت خودت هستی؟
درست است. همه مرا‌ ای‌کیوسان صدا می‌زنند، می‌دانید چرا؟ چون هم تحصیلکرده باند هستم و هم باهوشم. یک‌بار که برای سرقت وارد خانه‌ای شده بودیم، هرچه گشتیم طلایی پیدا نکرديم، 2 ساعت گذشته بود و نشستم فکر کردم، چشمانم را بستم و بعد که چشمانم را باز کردم با گلدانی که در خانه بود مواجه شدم. خاک آن را کنار زدم و تعداد زیادی سکه تمام بهار آزادی پیدا کردم. یک بار هم کلی طلا در یخچال و فریزر پیدا کردم. یک‌بار هم در سرویس بهداشتی!
رشته تحصیلی‌ات چه بود؟
لیسانس مهندسی برق دارم و قهرمان رشته کیک بوکسينگ هستم و مدال طلا دارم. اما طمع رسیدن به پول باعث شد که سارق شوم. دندان‌هایم را ببینيد تازه 50میلیون تومان دادم کامپوزیت کردم.
چطور دستگیر شدی؟
می‌خواستم با پول دزدی بروم دوبی که مأموران دستگیرم کردند!


 

این خبر را به اشتراک بگذارید