• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
یکشنبه 2 تیر 1398
کد مطلب : 61185
+
-

ابلاغ‌ بخش‌نامه جدید برای احیای واحدهای تولیدی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان: واحدهای صنعتی و تولیدی راکد و نیمه‌فعال باید عارضه‌یابی شوند

تولید
ابلاغ‌ بخش‌نامه جدید برای احیای واحدهای تولیدی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: ستاد تسهیل برای راه‌اندازی واحدهای تولید راکد در استان علاوه بر رویه‌های قبلی که در اختیار داشت، بخش‌نامه‌های جدیدی ابلاغ کرده که تأمین اجتماعی، بانک‌ها و امور مالیاتی با متقاضیان جدید همکاری کنند.

به گزارش مهر، «حشمت‌الله عسگری» در سومین گردهمایی روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت منطقه 7 کشور شامل استان‌های قم، مرکزی و سمنان که با حضور رؤسای سازمان‌ها و معاونان صنایع و معادن و رؤسای ادارات ستادی استان‌ها به میزبانی استان سمنان برگزار شد افزود: این بخش‌نامه به این صورت است که بخشی از جرایم تقسیط طولانی‌مدت می‌شوند تا بتوانند متقاضیان جدید آنها را خریداری کنند. ضمن آن‌که تأمین سرمایه در گردش در ستاد تسهیل تضمین می‌شود.

وی با بیان این‌که سال گذشته ۷۰۰ طرح راکد در استان وجود داشت اضافه کرد: در ستاد تسهیل و رونق تولید حدود ۱۰۰ طرح مجدد احیا و به چرخه اقتصادی بازگشت.

عسگری با اشاره به این‌که سال گذشته از مجموع حدود ۷۰۰ طرح راکد استان سمنان در ستاد تسهیل و رونق تولید نزدیک ۱۰۰ طرح مجددا احیا شد افزود: از این تعداد حدود ۹۳ طرح مزایده‌ای بود که در اختیار بانک‌ها قرار داشت و حدود ۵۰ طرح به سرمایه‌گذار جدید واگذار شد و بقیه نزدیک ۴۰ طرح در شرف واگذاری مجدد است.


افزایش بهره‌وری با ایجاد زنجیره تولید 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: واحدهای صنعتی و تولیدی راکد و نیمه‌فعال باید عارضه‌یابی شوند.

«بهروز اسودی» در این گردهمایی اظهار کرد: زنجیره تولید در استان سمنان فعال شده و تنها راه افزایش بهره‌وری و ارزش‌افزوده صنایع، ایجاد زنجیره تولید است.

وی اضافه کرد: واحدهای صنعتی و تولیدی راکد و نیمه فعال باید عارضه‌یابی شوند و واحدهای دانشگاهی در این موضوع ورود کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: در این زمینه باید ارتباط صنعت و دانشگاه گسترش یابد و دانشگاه‌ها در عارضه‌یابی واحدهای تولیدی مشکل‌دار باید ارتباط خود را با صنعت  افزایش دهند.
اسودی بیان کرد: در استان سمنان بیش از 42 نوع ماده معدنی از 608 واحد معدنی فعال با تولید سالانه 23 میلیون تن مواد معدنی استخراج می‌شود.
وی اظهار کرد: بیش از 5/2 میلیارد تن ذخیره زمین‌شناسی و حدود 600 میلیون تن ذخیره احتمالی مواد معدنی در استان سمنان موجود است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: در بحث شورای معادن و ماده 43 برنامه ششم توسعه، اختیارات شورای عالی معادن باید به استان‌ها تفویض شود.

در این نشست، درباره مباحث تولید و اشتغال، تسهیلات، بند(الف) تبصره 18، راه‌اندازی واحدهای نیمه فعال و راکد، رونق تولید، ارائه برنامه‌های راهبردی برای افزایش و توسعه صادرات و بهبود رونق تولید و بررسی وضع واحدهای صنعتی و معدنی 
هم‌اندیشی شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید