• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 29 مرداد 1402
کد مطلب : 200606
+
-

واحدهای مسکونی اپل

جهان نما
واحدهای مسکونی اپل

مهتاب خسروشاهی

بعضی از شرکت‌ها از سود حاصل از فعالیت‌های خود برای رفاه جامعه هزینه می‌کنند. این نکته به‌ویژه برای تأمین نیازهای خانواده‌های نیازمند، اتفاق بسیار مهم و خوبی است. شرکت « اپل» طی یک برنامه‌ریزی چهار ساله، پروژه ساخت خانه‌های مقرون به‌صرفه در سن‌خوزه در ایالت کالیفرنیای ایالات متحده را اجرا و به اتمام رسانده و درحال تحویل است.
به‌گفته تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل، برای این منازل تاکنون 1.5میلیارد دلار هزینه شده و با این هزینه هزاران واحد مسکونی ساخته شده است. با توجه به افزایش قیمت زمین و مسکن، این پروژه‌ها می‌توانند نیاز به مسکن بسیاری از افراد نیازمند را تأمین کنند. شرکت اپل این پروژه را با کمک سازمان‌های غیرانتفاعی ساخت مسکن مقرون به‌صرفه مانند Housing Trust Silicon Valley ساخته است.
علاوه براین طرح، شرکت اپل توانست یک مجموعه آپارتمان 94واحدی به‌نام «ویلاها» را نیز برای سالمندان فاقد خانه بسازد. علاوه براین شرکت اپل یک ساختمان 82واحدی نیز درسن خوزه و یک مجموعه 30واحدی در پیتسبورک ساخته است.
یکی دیگر از مناطقی که شرکت اپل به همراه شرکت هوم برای آن به‌طور خاص سرمایه‌گذاری کرده، منطقه خلیج است. قرار است در این منطقه چند هزار واحد مسکونی بسیار مقرون به صرفه ساخته شود. علاوه براینکه قرار است به 24هزار فرد- خانوار نیازمند، کمک مالی اهدا شود.
اپل، آموزگاران را نیز فراموش نکرده است، به‌طوری که با معاوضه 5هکتار از زمین‌های کوپرتینو- مکان دفتر مرکزی اپل- با زمین‌های نزدیک به مدارس، مسکن ارزان‌قیمت برای آموزگارانی که در همان مدارس تدریس می‌کنند، خواهد ساخت. به‌گفته کریستنا راسپه، معاون املاک و تسهیلات جهانی اپل، این شرکت به‌دنبال ساخت پروژه‌ها و طرح‌هایی است که بتواند دغدغه مسکن را از روی دوش شهروندان سن‌خوزه و دیگر شهرهای اطراف بردارد. برای این طرح‌ها، فعلا 2.5میلیارد دلار درنظر گرفته شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید