• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 4 بهمن 1402
کد مطلب : 216611
+
-

استعلام هویت واحدهای طلافروشی از اتحادیه

نکته
استعلام هویت واحدهای طلافروشی از اتحادیه

خریداران طلا حتما قبل از خرید، هویت واحدهای صنفی را از اتحادیه استعلام بگیرند. اسامی واحدهای صنفی در سایت اتحادیه موجود است و اگر خریداران شک کردند می‌توانند به نشانی اینترنتی estjt.ir مراجعه و هویت آن واحد را چک کنند.
هر کسی هم شکایتی دارد می‌تواند آن را از طریق سایت اتحادیه ثبت کند یا به شماره 88836352 فکس کند یا درخواست و شکایت خود را از طریق تماس با شماره‌های 88302111 و 42-88836340 در میان بگذارد. اتحادیه به همه شکایت‌ها و درخواست‌ها رسیدگی خواهد کرد.

احراز هویت طلافروشان مجاز
برای خریداران از واحدهای مجاز طلافروشی هم، مسیر استعلام و ثبت شکایت تفاوتی ندارد. طبق قانون نظام صنفی حق مشتری است که وقتی به یک واحد صنفی مراجعه می‌کند قبل از هر خریدی جواز کسب آن واحد را رویت کند.
بعد از رویت جواز و کسب اطمینان از هویت صنفی و شخصی، اگر باز هم شک داشتند می‌توانند از طریق اتحادیه اطلاعات کامل واحد صنفی را به‌دست بیاورند.

سکه را از کجا بخریم؟
توصیه می‌کنیم حتما طلا را از طلافروشی، جواهر را از جواهرفروشی و سکه را از سکه‌فروشی بخرید. در چارچوب اتحادیه 21رسته فعال هستند و افراد موقع خرید طلا ‌باید از رسته مرتبط خرید کنند. مثلا نباید سکه را از طلافروشی بخرند. سکه را فقط از سکه‌فروشی بخرند.
طلا را هم فقط از طلافروشی بخرند. زیرا اساسا واحدهای طلافروشی حق فروش سکه ندارند. بعضا مشاهده شده است که برخی‌ها سکه را از طلافروشی خریداری کرده‌اند بعد کارتی که به آنها ارائه شده است اصلا برای آن نشانی‌ نبوده و وقتی برای فروش دوباره به آنجا مراجعه کرده‌اند آن واحد اعلام کرده که این سکه برای ما نیست، به این صورت مشکلات زیادی به‌وجود می‌آید. بنابراین قبل از خرید حتما تحقیق کنید و دقت داشته باشید تا در زمان فروش ضرر نکنید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید