• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 25 خرداد 1398
کد مطلب : 59320
+
-

بازگشت سیل‌زدگان مازنی به خانه‌هایشان تا پایان خرداد

 استاندار مازندران گفت: تعمیرات بیش از 5 هزار و 800 واحد مسکونی خسارت‌دیده از سیل و سیلاب استان که در ارزیابی‌ها به عنوان واحدهای مرمتی طبقه‌بندی شده بودند تا پایان خرداد به اتمام می‌رسد.

به گزارش ایرنا، «احمد حسین‌زادگان» در دهمین کارگروه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده مازندران که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزیر معین دولت دوازدهم در استان تشکیل شد، افزود: برای تمامی واحدهای مسکونی خسارتی شامل مرمتی و تخریبی علاوه بر تسهیلات بلاعوض، اعتبار ساخت و مرمت نیز با نرخ ارزان‌قیمت پرداخت می‌شود تا خسارت‌دیدگان بتوانند در کمترین زمان ممکن در این واحدها مستقر شوند.

رئیس شورای مدیریت بحران مازندران میزان تسهیلات مصوب برای استان در زمینه ساخت و مرمت واحدهای مسکونی را افزون بر هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تاکنون ۲۲۵ میلیارد ریال از کمک‌های بلاعوض به سیل‌زدگان پرداخت شده و بقیه نیز در حال پرداخت است. 

حسین‌زادگان تعداد واحدهای مسکونی تخریبی در استان را حدود ۸۰۰ واحد اعلام و اظهار کرد: براساس آخرین آمار کار ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی تخریبی شروع شده به طوری که عملیات ساخت ۱۰۱ واحد در مرحله پی‌‌ریزی و ۵۵ واحد نیز در مرحله اسکلت‌بندی است.

وی افزود: همچنین برای تسریع در ساخت واحدهای مسکونی تخریبی خانوارهای تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز قرارداد ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی برای این اقشار آسیب‌پذیر با سپاه کربلای مازندران منعقد شده است.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت: در بخش مرمت واحدهای مسکونی خسارتی و حتی تخریبی کارها به خوبی در حال انجام است و امیدواریم تا قبل شروع فصل سرما اکثر سیل‌زدگان در خانه‌های خود مستقر شوند.

استاندار بیان کرد: با کمک مردم منطقه و مسئولان، این بخش به خوبی مدیریت خوبی شد به طوری که خانواده‌های خسارت‌دیده یا در مناطق مسکونی قابل اسکان مرمتی یا در منازل اقوام خود ساکن شدند.

حسین‌زادگان به همدلی و انسجام بین مردم و مسئولان در امور مربوط به سیل‌زدگان اشاره کرد و گفت: تمام نهادهای مردمی و سازمان‌های دولتی و خصوصی وارد میدان شدند و همدلی و انسجام آنها باعث شد تا کارها به سرعت پیش برود. وی از همراهی رسانه‌ها نیز قدردانی کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید