• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 16 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54875
+
-

خبرهای کوتاه/ایران

  نباید وارد فاز افراطی شویم
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران نباید کل مناسبات خارجی خود را با آمریکا تعریف کند، گفت: این به‌معنای بازی در میدان افراطیون آمریکاست. تلاش آمریکا از تحریم‌های تازه هسته‌ای وادار کردن ایران به خارج شدن از آژانس و ان‌پی‌تی است تا پرونده ایران در ذیل فصل ۷ منشور سازمان ملل قرار گیرد؛ لذا ما نباید وارد فاز افراطی شویم. به گزارش ایسنا، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه خاطرنشان کرد: ایران باید بدون ورود به فاز افراطی در قالب برجام و اساسنامه آژانس تولیدات صنعت هسته‌ای خود را به سطوح بالاتر از ۲۰ درصد برساند چون ما این تجربه را داریم که با این رویکرد دنیا بسیج شد تا با ما مذاکره کند که نتیجه آن برجام شد.

  شورای‌عالی انقلاب فرهنگی سند ۲۰۳۰ را منع کرده است
حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز (دوشنبه) پارلمان طی تذکری شفاهی با استناد به ماده ۱۰۶ قانون اساسی خطاب به لاریجانی اظهار داشت: شما امروز نکات مهمی را در نطق پیش از دستور از فرمایشات مقام معظم رهبری مطرح کردید اما یکی از مباحث بسیار مهم که رهبر انقلاب به آن پرداختند، سند ۲۰۳۰ بود که ایشان فرمودند؛ دشمنان با این سند به‌دنبال تربیت سرباز برای غرب هستند که  ای کاش شما به این مسئله هم اشاره می‌کردید. به گزارش فارس، لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: درباره سند ۲۰۳۰ در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تصمیم‌گیری شد و آن را منع کردند و سپس به وزارت آموزش و پرورش اعلام شد.

  واکنش حسین فریدون به حکم دادگاه بدوی
حسین فریدون در واکنش به حکم دادگاه بدوی، ضمن رد اتهامات مطرح شده علیه خود اعلام کرد، نسبت به این حکم درخواست برگزاری دادگاه تجدیدنظر خواهد داد. به گزارش ایسنا، حسین فریدون در واکنش به محکوم‌ شدنش از سوی دادگاه بدوی به حبس گفت: صرف‌نظر از نقض صریح قانون در جریان اطلاع‌رسانی این پرونده، اتهامات مطرح شده علیه اینجانب در دادگاه و پاره‌ای از رسانه‌ها را قویاً و مطلقاً رد می‌کنم و به آن معترضم. 2روز پیش، حسینی‌، سرپرست مجتمع قضایی کارکنان دولت از صدور حکم حسین فریدون خبر داد و گفت: این فرد در حکم دادگاه در ارتباط با برخی اتهامات تبرئه و در ارتباط با بخش دیگری از اتهامات، به حبس محکوم شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید