• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 7 تیر 1401
کد مطلب : 164610
+
-

اخبار کوتاه/میزبانی قطر از مذاکره‎کنندگان ایران و آمریکا

میزبانی قطر از مذاکره‎کنندگان ایران و آمریکا
در آستانه از سرگیری مذاکرات رفع تحریم‌ها، خبرگزاری «رویترز» به نقل از یک منبع مطلع گزارش داد نماینده ویژه آمریکا در امور ایران وارد دوحه شده ‎است. به ‎گزارش فارس، رویترز همچنین به نقل از یک مقام ایرانی مدعی شد علی باقری‎کنی، مذاکره‎کننده ارشد هسته‌ای ایران هم «برای گفت‌وگو ۲۸ و ۲۹ ژوئن (هفتم و هشتم تیر) در دوحه خواهد بود. همچنین یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه قطر به «میدل ایست‌نیوز» خبر داد که دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران در قطر برگزار خواهد شد.

رئیس‎جمهور در راه ترکمنستان
رئیس‎جمهور کشورمان به دعوت همتای ترکمنستانی خود و به‌منظور شرکت در ششمین اجلاس سران کشورهای حاشیه خزر، فردا  به عشق‌آباد سفر می‌کند. سیدابراهیم رئیسی دراین سفر علاوه بر شرکت و سخنرانی در اجلاس سران کشورهای حاشیه خزر، با روسای جمهور کشورهای حاضر در اجلاس نیز دیدار و گفت‎وگو می‌کند.

فرانسه، خواهان بازگشت نفت ایران به بازار جهانی
خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام دفتر امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه نوشت که پاریس خواهان بازگشت نفت ایران و ونزوئلا به بازارهای جهانی است. به‎گزارش ایسنا، این مقام همچنین اعلام کرد که فرانسه می‌خواهد سازوکاری آماده شود تا قیمت نفت به تولید نفت روسیه محدود نباشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید