• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 15 تیر 1401
کد مطلب : 165456
+
-

اخبار کوتاه/اردوغان به ایران می‌آید

   اردوغان به ایران می‌آید
رئیس‌جمهور ترکیه اواخر تیرماه به ایران می‌آید. به گزارش تسنیم، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه روز سه‌شنبه، 28تیرماه به ایران خواهد آمد. هیأتی سیاسی و اقتصادی، رئیس‌جمهور ترکیه را در این سفر یک‌روزه همراهی خواهند کرد. در این سفر قرار است نشست عالی مشترک 2کشور تشکیل شود.

   ایران روند تحولات و ناآرامی‌های اخیر ازبکستان را تحت نظر دارد
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران روند تحولات و ناآرامی‌های اخیر در بخشی از جمهوری ازبکستان را به دقت تحت نظر دارد. به گزارش ایرنا، ناصر کنعانی درخصوص تحولات اخیر در جمهوری ازبکستان گفت: این تحولات مسئله داخلی جمهوری ازبکستان است و اطمینان داریم دولت کشور دوست و برادر ازبکستان، به‌زودی این مسئله را به نفع مردم شریف آن کشور حل و فصل خواهد کرد. کنعانی در پایان ثبات و امنیت در ازبکستان را برای جمهوری اسلامی ایران و منطقه دارای اهمیت ویژه دانست.

   نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برجام را «توافق خطرناک» توصیف کرد
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین اظهارات خود، برجام را «توافق خطرناک» توصیف کرد و گفت که این رژیم نظر خود را درباره این توافق به گوش دیگران رسانده است. به گزارش ایرنا، از شبکه الجزیره، یائیر لاپید ادعا کرد که مهم است دیگران نظر ما درباره توافق خطرناک هسته‌ای و مخالفت‌مان با برخورداری ایران از سلاح اتمی را بشنوند. وی افزود: در دیدار با مکرون، پرونده ایران و تجاوز مکرر به سکوهای گاز در امتداد مرزهای لبنان را بررسی خواهم کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید