• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 19 فروردین 1398
کد مطلب : 51549
+
-

جست‌و‌جوی کلید بهشت در جهنم

تیتر یک
جست‌و‌جوی کلید بهشت در جهنم

استقلال در بدترین موقعیت ممکن به الهلال عربستان رسید. اما شاید لشکر شکست‌خورده شفر بتواند با خلق یک معجزه در این بازی، هم 3امتیاز را از چنگال عربستانی‌ها خارج کند و هم با یک شوک بموقع از زیر سایه شوم شکست در داربی خارج شود.
استقلال فصل گذشته هم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان با الهلال عربستان همگروه بود و در هر دو بازی رفت‌وبرگشت از این تیم پرسابقه یک مغلوب ساخت. البته تیم فعلی الهلال اصلا با تیم ضعیف سال گذشته قابل قیاس نیست. فصل گذشته الهلال یکی از ضعیف‌ترین نتایج تاریخ خود را گرفت و در 6بازی مرحله گروهی فقط 2امتیاز دشت کرد تا در قعر جدول قرار بگیرد. اما در این فصل الهلال بعد از 2بازی با شکست دادن العین و الدحیل با قاطعیت در صدر جدول قرار گرفته است. الهلال از 2تیمی 6امتیاز کامل را گرفته که استقلال فقط یک‌امتیاز از آنها دشت کرده است. استقلال بعد از باخت در داربی و توقف مقابل سایپا در بدترین شرایط روحی-روانی راهی قطر شده است. محرومیت‌هایی که بعد از داربی برای بازیکنان خاطی درنظر گرفته شد و مصدومیت نابهنگام چند بازیکن آبی‌پوش، شرایط را برای وینفرد شفر سخت‌تر از همیشه کرده است. اما سرمربی آلمانی یک خاطره بسیار خوب از رویارویی با الهلال دارد. فصل گذشته تحول بزرگ آبی‌پوشان دقیقا از بازی با الهلال آغاز شد. شفر که تیم شکست‌خورده منصوریان را تحویل گرفته بود چند هفته ابتدایی را با چند تساوی و یک باخت در داربی تهران سپری کرد. او بعدها در مصاحبه‌هایش بارها تأکید کرد که تحول مثبت استقلال و نجات این تیم از شرایط نابسامانش دقیقا از بازی با الهلال آغاز شده است. همبستگی و اتحادی که آبی‌ها در مقابل الهلال از خود نشان دادند در ادامه فصل آنها را در اوج نگه داشت و باعث یک پیروزی در داربی، یک قهرمانی در جام‌حذفی و کسب مقام سوم در لیگ‌برتر شد. آیا امسال هم نام الهلال می‌تواند به اندازه فصل گذشته برای آبی‌ها خوش‌یمن باشد؟

  چشم‌انتظارِ چشمی و دانشگر
بزرگ‌ترین مشکل استقلال در رویارویی با صدرنشین گروه مرگ، مصدومیت تعدادی از بازیکنان اصلی است که باعث شده تا 24ساعت قبل از بازی ترکیب اصلی آبی‌ها هنوز نامشخص باشد. وریا غفوری بعد از غیبت تلخ در داربی هنوز به فرم مسابقه برنگشته و مقابل الهلال هم غایب خواهد بود. محمد دانشگر به تمرینات بازگشته اما به همراه روزبه چشمی که در مقابل سایپا مصدوم شد وضعیت نامشخصی دارد. اگر این 2بازیکن به بازی با الهلال نرسند شفر برای دفاع میانی فقط 2گزینه دارد و به‌ناچار با پژمان منتظری و آرمین سهرابیان به زمین خواهد رفت. در آن صورت فرصت استفاده از پژمان در دفاع راست از دست می‌رود و احتمالا شاهد بازگشت خسرو حیدری به ترکیب اصلی خواهیم بود. چون نمایش فرشاد محمدی‌مهر در مقابل سایپا هیچ روزنه امیدی برای شفر باقی نگذاشته تا برای مصاف امشب روی این بازیکن حساب باز کند. با وجود این، تیم پزشکی استقلال همچنان در تلاش‌اند تا از بین دانشگر و چشمی حداقل یک نفر را برای این بازی آماده کنند و به میدان بفرستند. در آن صورت پژمان دفاع راست خواهد بود و امید نورافکن هم در دفاع چپ به میدان خواهد رفت. در خط هافبک نیز فرشید باقری همچنان محروم است و باید دید فرشید اسماعیلی به ترکیب اصلی بازمی‌گردد یا خیر.

  الهلال؛ برنده اما پر از حاشیه
الهلال عربستان تقریبا با تمام قوا به مصاف استقلال می‌آید و به‌جز سالم الدوساری تمامی بازیکنانش را در اختیار دارد. اما نکته جالب در مورد این تیم نتیجه‌ای است که در آخرین بازی لیگ عربستان به دست آورد و البته اتفاقاتی که حین این بازی رخ داد. پنجشنبه گذشته -دقیقا در همان روزی که استقلال با سایپا به تساوی رسید- الهلال هم در لیگ عربستان به میدان رفت و در نیمه اول با 2گل از حریفش الحزم عقب افتاد. به‌دنبال این اتفاق رئیس باشگاه الهلال قصد داشت بین 2نیمه بازی سرمربی تیمش را اخراج کند! اما اطرافیان امیرمحمد بن‌فیصل او را منصرف کردند و زوران مامیچ سرمربی الهلال باقی ماند تا در نیمه دوم باخت 2 بر صفر را به پیروزی 3 بر 2 تبدیل کند. با این حال مامیچ همچنان خطر اخراج را احساس می‌کند و یک نتیجه نامناسب مقابل استقلال می‌تواند او را از نیمکت تیمش دور کند. استقلالی‌ها در مصاف با الهلال بیش از همه باید مراقب کارلوس ادواردو و جووینکو باشند که در مصاف با الدحیل ستاره‌های میدان بودند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید