• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 20 آذر 1397
کد مطلب : 40466
+
-

اخبار فردا

چهارشنبه 21آذر

پایان دور مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا‌- سرنوشت تیم‌های صعود‌کننده از رقابت‌های این فصل لیگ قهرمان فردا شب مشخص می‌شود. رویارویی آژاکس و بایرن مونیخ در هر شرایطی جذاب است ولی فردا‌شب قرار است این دو تیم برای تصاحب رده اول جدول در گروه E بجنگند. هم‌اکنون بایرن با 13امتیاز در صدر قرار دارد و آژاکس با 11امتیاز در تعقیب غول آلمانی است. مسابقه رفت در مونیخ با تساوی یک بر یک به پایان رسید، بنابراین فردا بایرن بازی آسانی در خانه آژاکس ندارد. در گروه F صعود و صدرنشینی منچسترسیتی قطعی است ولی فردا شب لیون 7 امتیازی و شاختار  5 امتیازی در اوکراین برای تصاحب رده دوم جدول مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. در سایر بازی‌های فردا‌شب اروپا تیم‌های بزرگ و پرطرفداری مثل رئال مادرید، یوونتوس و منچستریونایتد هم برابر حریفان‌شان قرار می‌گیرند ولی تکلیف صعود این تیم‌ها از قبل مشخص شده و در واقع مسابقه‌هایی تشریفاتی را برابر تیم‌های نه چندان مطرح اروپایی برگزار می‌کنند.



فیلم‌تئاتر به صدای زمین گوش کن - ۲۱ آذرماه، فیلم‌تئاتر «به صدای زمین گوش کن» جلال تهرانی، ساعت17، در سالن مکتب تهران برگزار خواهد شد. قصه این فیلم‌تئاتر، خاطرات پیرمردی بستری شده در بیمارستان است که در استودیوی رادیویی مرور می‌شود؛ فیلمی به‌صورت موازی که برش‌هایی از زندگی افرادی است که در بیمارستان و رادیو در رفت‌وآمدند. بلیت این فیلم‌تئاتر با مبلغ ۱۲هزار تومان به فروش می‌رسد. بازیگران این نمایش مجید آقاکریمی، پگاه خورطلب، حمید خوشنویس، آرش فلاحت‌پیشه، نجمه کاظم‌زاده و محمدصادق ملک هستند. آدرس سالن مکتب تهران در خیابان کریمخان زند، خیابان شهید عضدی(آبان جنوبی)، کوچه کیوان است.  

نمایش چلاق آینیشمان- تماشاخانه شانو ۲۱ آذرماه آخرین اجرای نمایش «چلاق آینیشمان» را در ساعت 21روی صحنه خواهد برد. بلیت این نمایش به مبلغ 30هزار تومان است. چلاق آینیشمان را مارتین مک‌دونا نوشته و علیرضا طالب‌لو کارگردانی کرده است. داستان این نمایش، روزگار کشور ایرلند، جزیره‌ آینیشمان، در دورانی که مردمان سختکوش و مهربانی داشته است. از آنجا که جمعیت این جزیره چندان زیاد نبود، به راحتی از حال یکدیگر باخبر شده و در مواقع لزوم یکدیگر را یاری می‌کردند. برای رسیدن به تماشاخانه شانو و تماشای نمایش باید به خیابان وصال شیرازی، بالاتر از تقاطع طالقانی، کوچه فرهنگی بهنام بروید. 



فیلم تصنیف باستر اسکروگز - «تصنیف باستر اسکروگز» در گالری آ به نمایش در خواهد آمد. این فیلم ۲۱ آذر از ساعت 17به کارگردانی جوئل و اتان کوئن اکران خواهد شد. بلیت این فیلم ۱۵هزار تومان است. فیلم داستان مردی به نام باستر اسکروگز را در غرب وحشی قرن ۱۹ میلادی روایت می‌کند. هیچ‌کس حریف تیراندازی او نمی‌شود ولی جوانی که تازه وارد شهر شده، ادعای تیراندازی بهتری دارد و باستر را به دوئل می‌خواند. فیلم از 6 اپیزود تشکیل شده که هریک سرگذشت و سرنوشت یک قهرمان در غرب وحشی است. نخستین نمایش فیلم در فستیوال فیلم ونیز ۲۰۱۸ بود که موفق به کسب جایزه بهترین فیلمنامه شد. گالری آ، درکوچه اردشیر ارشد، خیابان کریمخان زند، خیابان عضدی (آبان جنوبی) است.



نمایشگاهی با موضوع امنیت- «مدارِ بسته» نمایشگاهی است که با پرداختن به امنیت به‌عنوان دغدغه‌ای فردی، اجتماعی و فرهنگی می‌خواهد بخشی از مهم‌ترین شرایط زندگی و کامیابی جامعه را از زوایای مختلف بررسی کند. آثار این نمایشگاه با استفاده از رسانه‌های مختلفی چون ویدئو، چیدمان، عکس و... پدید آمده‌اند و در فضایی بینامتنی سعی دارد با تأکید بر ضرورت استفاده از مدیوم‌های جدید برای ارتباط مؤثرتر با مخاطب نمایشگاه متفاوتی را عرضه کند. این نمایشگاه در گالری‌ماه مهر برپا شده است.

دخترای ننه دریا - داش آکل، مرد لوتی، ته خندق تو قوتی!/ توی باغِ بی‌بی‌جون جم‌جمک، بلگ خزون!/ دیگه ده مثل قدیم نیس که از آب دُر می‌گرفت/ باغاش انگار باهارا از شکوفه گُر می‌گرفت: آب به چشمه! حالا رعیت سر آب خون می‌کنه/ واسه چار چیکه آب، چل‌تا رو بی‌جون می‌کنه/ نعشا می‌گندن و می‌پوسن و شالی می‌سوزه/ پای دار، قاتل بیچاره همونجور تو هوا چِش می‌دوزه/ ــ «چی می‌جوره تو هوا؟ رفته تو فکرِ خدا؟…»/ ــ «نه برادر! تو نخِ ابره که بارون بزنه/ شالی از خشکی درآد، پوک نشا دون بزنه: اگه بارون بزنه! آخ! اگه بارون بزنه!»/ دخترای ننه‌دریا! دلِمون سرد و سیاس/ چِشِ امیدمون اول به خدا بعد به شماس. (قطعه‌ای از شعر بلند «دخترای ننه دریا» برای 21آذر، زادروز احمد شاملو. گوش‌سپردن به آثار احمد شاملو یکی از کارهایی است که فردا می‌توانیم انجام دهیم. خوشبختانه اغلب آثار او  در کتابفروشی‌ها پیدا می‌شوند.)

این خبر را به اشتراک بگذارید