• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 26 آبان 1397
کد مطلب : 37778
+
-

اخبار فردا

اخبار فردا

یکشنبه 27 آبان

شب صعود و سقوط در اروپا- رقابت‌های فوتبال لیگ ملت‌های اروپا با هم‌گروهی تیم‌های قدرتمند همراه شده و به این ترتیب در زمان برگزاری این بازی‌ها، شبی نیست که خالی از رویارویی‌های جذاب باشد. فردا این بازی‌ها به روز آخر دور مقدماتی می‌رسد و در یکی از مهم‌ترین بازی‌ها انگلیس میزبان کرواسی است. این، رویارویی نایب قهرمان و تیم چهارم جام جهانی 2018 است. البته با حضور اسپانیا در این گروه، حالا یکی از 2تیم پر قدرت انگلیس و کرواسی باید دور بعدی لیگ قهرمانان اروپا را در دسته پایین‌تر شروع کند. طبق قوانین بازی‌ها، تیم‌های صدر جدول به مرحله بعد صعود می‌کنند و تیم‌های آخر گروه به رده پایین‌تر سقوط می‌کنند. به این ترتیب فردا انگلیس و کرواسی نبردی سرنوشت‌ساز برای بقا در جمع تیم‌های برتر اروپا پشت سر می‌گذارند. این بازی ساعت 30/5 عصر به وقت ایران برگزار می‌شود. در دیگر مسابقه مهم فردا تیم‌های سوئیس و بلژیک برای صعود به مرحله بعد روبه‌روی یکدیگر قرار می‌گیرند. در این گروه ایسلند در انتهای جدول قرار دارد و از هم‌اکنون به رده پایین‌تر سقوط کرده است. بلژیک، تیم سوم جام جهانی 2018 امشب در ساعت 30/11 تنها به یک تساوی در خانه سوئیس احتیاج دارد تا به مرحله بعد صعود کند. البته این ماموریتی دشوار است، چون آنها مسابقه رفت را هم در خانه با نتیجه 2 بر یک بردند.



فعالیت‌های هنری با موضوع کلاغ- گروه هنری «آمیدا» نمایشگاه «کلاغ ۲۰‌تصویر ۲۰ روایت» را عصر جمعه ۲۵ آبان‌ماه در گالری مژده برپا کرد. آمیدا در سال ۱۳۹۰ به همت جمعی از هنرمندان در حال تحصیل کارشناسی ارشد تصویرسازی شکل گرفته که نامشان را از عبارت «آرزوی ماندگاری یک دوستی ابدی» گرفته‌اند. گرچه وجه مشترک این گروه تصویرسازی و تشریک مساعی با یکدیگر است، ولی تنوع آثار گویای این است که هر کدام از هنرمندان با نگاهی مجزا و زبان شخصی، مسیر هنری متفاوتی را برای بیان موضوع کلاغ طی کرده‌اند. نمایشگاه کلاغ ۲۰‌تصویر ۲۰ روایت، در گالری مژده به نشانی سعادت‌آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان هجدهم شرقی، پلاک ۲۷ برپا شده و غیراز شنبه، تا دوم آذر‌ماه هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۸ فرصت دارید کلاغ‌های نمایشگاه را تماشا کنید.

آخرین فرصت برای ثبت‌نام در آزمون دندانپزشکی- انتشار این خبر برای یادآوری به کسانی است که متقاضی شرکت در آزمون میان دوره علوم پایه دندانپزشکی هستند. پیش از این در خبرها اعلام شده بود که با پیگیری‌های شورای صنفی مرکزی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، تاریخ این آزمون تغییر کرد. براساس این خبر، آزمون میان‌دوره علوم پایه دندانپزشکی برای داوطلبان تحصیل‌کرده در داخل و خارج از کشور روز پنجشنبه هشتم آذرماه برگزار می‌شود. این آزمون همزمان با آزمون پیش‌کارورزی و علوم پایه پزشکی و به‌صورت الکترونیک توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار خواهد شد. زمان ثبت‌نام هر یک از این آزمون‌ها از ۱۵ آبان‌ماه آغاز شده و تا ۲۷ آبان‌ماه (فردا) از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir ادامه دارد.



بررسی ایرادهای لایحه CFT- براساس خبری که علیرضا رحیمی -عضو کمیسیون امنیت ملی- در اختیار رسانه‌ها قرار داد، این کمیسیون فردا (27آبان ماه) جهت رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه CFT تشکیل جلسه می‌دهد. این جلسه با حضور مسئولان وزارت امورخارجه، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی برگزار خواهد شد. پیش از این ۲۲ایراد شورای نگهبان به لایحه الحاق به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم اعلام شده بود و علاوه بر شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نیز ایراداتی را به این لایحه وارد کرده بود. جلسه سرنوشت‌ساز فردا در شرایطی برگزار می‌شود که پس از ایرادهای گرفته‌شده به لایحه، مجتبی ذوالنوری -رئیس کمیته هسته‌ای مجلس- گفته بود با توجه به اینکه ایرادات شورای نگهبان به اصل کنوانسیون بوده و اصل این کنوانسیون غیرقابل تغییر است، ایرادات شورای نگهبان به این لایحه قابل رفع نیست.



پرت شدن در پاییز- این هم به هر حال سؤالی است که چرا همیشه نوشتن از پاییز آدم‌ها را وسوسه می‌کند؟ این همه شعر، ترانه، داستان و... چرا پاییز تنها فصلی است که طیفی گسترده، از آدم‌ها تا کلاغ‌ها را دربر می‌گیرد؟! به‌خاطر ابرهای سیاه و باران‌ریز؟ به‌خاطر چتر؟ برگ‌های مرده و افتاده زیر پا؟ گوشه‌گیری گنجشک‌ها روی سیم برق؟ یکی از پیشنهادهای مفید در آخرین روزهای آبان می‌تواند با انتخاب مسیر متفاوت در ایستگاه مترو، یک خط دیگر از اتوبوس، چرخاندن فرمان اتومبیل به ورودی یک بزرگراه دیگر و... حتی پیاده رفتن از کوچه‌هایی اتفاق بیفتد که تاکنون در آنها راه نرفته‌ایم. بعد آدم ناگهان خودش را در محیطی می‌بیند که گرچه در همین شهر تکراری است، اما هرچه باشد به اندازه یک‌نفر حال‌و‌هوایی تازه دارد. حداقل اینکه مغازه‌ها و خیابان‌‌ها و حتی آدم‌های متفاوت و... ذهن آدم را برای چنددقیقه از سوژه‌های تکراری پرت می‌کنند. یکی از شیوه‌های کلاسیک مقابله با تکراری‌شدن زندگی، می‌تواند قرارگرفتن خودخواسته در موقعیت جدید باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید