• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 21 آبان 1397
کد مطلب : 37230
+
-

ایست به رفتارهای پرخطر در مرکز مشاوره



چندی پیش از راه‌اندازی یک مرکز مشاوره در کانون فرهنگی تربیتی میثم باخبر شدیم. این مرکز با هدف ارائه خدمات مشاوره‌ تحصیلی و خانوادگی به دانش‌آموزان مدارس منطقه 17 و خانواده‌های آنها شکل گرفته است. در این گزارش برای کسب اطلاع از نوع فعالیت و جزئیات خدمات مرکز با «آزاده حاجی ملاعلی» کارشناس مشاوره اداره آموزش و پرورش منطقه17 همراه شده‌ایم. 
با توجه به بررسی‌های صورت گرفته منطقه17 جزو مناطقی است که در معرض رفتارهای پرخطر قرار دارد و راه‌اندازی چنین مرکزی یک نیاز ضروری محسوب می‌شد. کارشناس مشاوره اداره آموزش و پرورش منطقه17 با بیان این موضوع می‌گوید: «تا قبل از این «هسته مشاوره» تنها مرکز مشاوره آموزش و پرورش منطقه بود که با راه‌اندازی مرکز جدید فضای استفاده از خدمات مشاوره‌ای برای دانش‌آموزان 2 برابر شد.» حاجی ملاعلی در رابطه با امکانات مرکز جدید می‌گوید: «در این مرکز با استقرار 6 کارشناس مشاوره، خدماتی مانند راهنمایی و مشاوره تحصیلی، مشاوره فردی و خانوادگی، کنکور، ازدواج، انتخاب رشته دانشگاهی، اختلالات یادگیری(بیش‌فعالی، کمبود توجه و تمرکز) و... به دانش‌آموزان در همه مقاطع تحصیلی ارائه می‌شود.»
وی با اشاره به اینکه اختلالات یادگیری مشکل رایج بین دانش‌آموزان ابتدایی منطقه است، ادامه می‌دهد: «درصدد هستیم دوره‌های مشاوره همگانی با عنوان شیوه برخورد معلمان و والدین با دانش‌آموزان را به‌زودی برگزار کنیم که در کنترل این موضوع تأثیر بسزایی خواهد داشت.» حاجی ملاعلی در پایان درباره نحوه برقراری ارتباط با مرکز و آگاهی از فعالیت‌های آن می‌گوید: «دانش‌آموزان برای استفاده از خدمات این مرکز می‌توانند هر روز از ساعت 8:30 تا 14 به خیابان قزوین، دوراهی قپان، خیابان عبیدزاکانی مراجعه کنند یا برای دریافت نوبت مشاوره با شماره55775243 تماس بگیرند.

این خبر را به اشتراک بگذارید