• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
یکشنبه 26 فروردین 1403
کد مطلب : 222313
+
-

مرگ عامل جنایت در مرکز خرید سیدنی

آن‌سوی مرز
مرگ عامل جنایت در مرکز خرید سیدنی

مردی که 5 نفر را در یک مرکز خرید در سیدنی استرالیا کشته و چندین نفر ازجمله یک کودک خردسال را زخمی کرده بود، توسط پلیس کشته شد.
به گزارش همشهری به نقل از نیویورک‌تایمز، حدود ساعت 4بعدازظهر جمعه به وقت محلی، یک مرد جوان یا پیراهن و شلوارک تیره، درحالی‌که چاقو در دست داشت، در یک مرکز خرید در شهر سیدنی به مردم حمله کرد. این مرکز خرید، محلی شلوغ و بزرگ در شرق سیدنی است.
در این حین ماموران پلیس که گزارش‌هایی مبنی بر زخمی شدن چند نفر در این مرکز خرید دریافت کردند، بلافاصله خود را به محل جنایت رساندند و در تحقیقات اولیه متوجه شدند که مرد جوان در این مرکز خرید به راه افتاده و هر کسی را جلوی راهش می‌بیند با چاقو می‌زند.
با توجه به وخامت اوضاع، پلیس وضعیت بحرانی اعلام کرد و از مردم خواست منطقه را تخلیه کنند. آنها همزمان به جست‌وجو برای دستگیری مرد مهاجم پرداختند و به این ترتیب صدای تیراندازی پلیس فضا را پر کرد.
مردمی هم که در صحنه جنایت بودند، بلافاصله ویدئوهای متعددی در رسانه‌های اجتماعی منتشر کردند. این ویدئوها نشان می‌داد، گروه‌هایی از مردم تلاش می‌کنند به قربانیان که غرق خون روی زمین افتاده‌اند کمک کنند، گروهی نیز از ترس در حال فرار از مرکز خرید وست‌فیلد هستند یا در بخش‌هایی از مرکز خرید پناه گرفته‌اند و برخی نیز در داخل فروشگاه‌ها پشت کرکره‌های بسته خود را پنهان کرده‌اند.
یکی از ویدئوها نیز مردی را در بالای پله برقی نشان می‌داد که سعی می‌کرد ضارب را از ادامه حمله‌اش باز دارد.
آنتونی کوک، دستیار کمیسر پلیس گفت: مرد جوان به 9نفر با چاقو حمله کرد که از این تعداد 5نفر به قتل رسیدند. این مرد در نهایت توسط پلیس هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.
به‌ گفته پلیس هنوز در مورد انگیزه‌های احتمالی این حمله اطلاعاتی به‌دست نیامده و این حادثه در دست بررسی است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید