• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 21 آبان 1397
کد مطلب : 37163
+
-

بسته حمایتی دولت به چه کسانی می‌رسد

تصویبنامه هیأت وزیران در زمینه واریز کمک جبرانی به کارکنان با مجموع پرداختی ماهانه کمتر از 3میلیون تومان با امضای معاون اول رئیس‌جمهور عملیاتی می‌شود. براساس جزئیات مصوبه هیأت دولت، سازمان برنامه و بودجه کشور مجاز است برای کارکنان رسمی و پیمانی کشوری و لشکری، کارکنان قراردادی و شرکتی و مستمری‌بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری، لشکری و بازنشستگی کارکنان فولاد و سایر صندوق‌ها که مجموع پرداختی ماهانه به آنها کمتر از 30میلیون ریال است، کمک جبرانی از طریق حساب‌های بانکی مرتبط با حقوق و دستمزد آنها واریز کند. همچنین منابع مالی مورد نیاز این تصویبنامه از محل مصوبه دولت درخصوص طرح حمایت غذایی از گروه‌های کم‌درآمد جامعه تامین می‌شود و  مسئولیت و چگونگی اجرای این تصویبنامه بر عهده سازمان برنامه و بودجه کشور است.

پیش از این حسن روحانی، رئیس‌جمهور روز شنبه بعد از پایان جلسه سران قوا گفته بود: دولت نخستین بسته حمایت غذایی خود را در‌ ماه آبان به افرادی که در فشار بیشتری هستند، پرداخت می‌کند.

تا کمتر از ۱۰روز دیگر نخستین بسته حمایتی دولت برای کمک به مردم در شرایط موجود اقتصادی توزیع می‌شود اما ابهامات آن پابرجاست؛ به‌ویژه اینکه تاکنون مشخص نشده این بسته با پشتوانه کدام منبع مالی و تا چه میزان قرار است بین افراد توزیع شود و همین ابهامات، گمانه‌زنی‌ها در این رابطه را افزایش داده است. به گزارش ایسنا، در مهم‌ترین موضوع در رابطه با این بسته حمایتی مشخص نیست که آیا قرار است تا پایان آبان‌ماه افزایش حقوق اعمال شود یا اینکه بسته غذایی و کالایی بین مردم (آن هم کدام‌ گروه‌ها) توزیع شود. مصوبه دولت تأکید دارد منابع مالی مورد نیاز از محل مصوبه دولت درخصوص طرح حمایت غذایی از گروه کم‌درآمد جامعه تامین می‌شود، این در حالی است که تامین کالا یا حتی پرداخت نقدی در هر دو صورت منابع مالی هنگفتی می‌خواهد که در برخی گمانه‌زنی‌ها تا ۱۰هزار میلیارد تومان و حتی بیشتر برآورد شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید