• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
سه شنبه 1 اسفند 1402
کد مطلب : 218943
+
-

خبرسازان عرصه انتخابات در آخرین روز بهمن چه کسانی بودند؟

اولین نقل‌قول از مهدی محمدی از تحلیلگران سرشناس است که درباره ریشه تخریب ‌ محمدباقرقالیباف صحبت کرده است.
 محمدی توییت زده و نوشته که از نیروی هوایی سپاه تا نیروی انتظامی و شهرداری، و مجلس محمدباقر قالیباف مرد کار و جهاد بوده است. ریشه تخریب‌ها هم همین است که نگرانند کسی برای مردم کاری بکند.
این پیام مهدی محمدی واکنشی بوده به متنی که محمدباقر قالیباف در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرده بود. قالیباف به نوعی کارنامه مدیریت خودش در رأس قوه مقننه را به اشتراک گذاشت و نوشت از 21وعده‌ای که به مردم دادم 19مورد با همراهی نمایندگان محقق شد و 2وعده تقویت هیأت‌نظارت بر رفتار نمایندگان و همینطور تقویت جایگاه اقتصادی وزارت خارجه باقی مانده است.
دومین چهره خبر‌ساز اما علی مطهری بود که درباره لیست خودش حرف زد و ضمن اعلام اینکه لیست تهران منسوب به او پنجشنبه سوم اسفند منتشر خواهد شد گفته که لیستش 6کاندیدای خانم خواهد داشت. مطهری این را اضافه کرده که البته احتمال تغییر هم وجود دارد.
خبرساز بعدی هم از اصولگراها بود؛ اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه که از وضعیت این حزب نسبت به شورای ائتلاف گفت؛ او بیان کرد: ما درباره آنها برخورد تقابلی نداشته و بیشتر رفتار همراهی داشته‌ایم. وی توضیح داد: بر همین اساس دبیر موتلفه در استان تهران، آقای ترقی و پورابراهیمی از اعضای شورای مرکزی موتلفه حضور داشتند. از آقای انبارلویی خواستم که در شورای منتخب برای تعیین نمایندگان حضور پیدا کنند؛ لذا ما با شورای ائتلاف تعامل داشتیم. اکنون منتظریم ببینیم آنها چه می‌کنند و بعد تصمیم نهایی‌مان را اعلام کنیم.
بادامچیان  همچنین بیان کرد: اگر لیست معرفی شده را انتخاب اصلح دانستیم مورد بحث و بررسی قرار می‌دهیم.
سعید جلیلی از چهره‌های اصولگرا هم دیروز درباره انتخابات صحبت کرد و البته درباره مشارکت اینطور گفت: انتخابات ۱۱ اسفند‌ماه امسال تنها انتخاب یک نماینده مجلس نیست و به‌عنوان یک راه برای پیمودن ادامه مسیر انقلاب اسلامی مطرح است.
مشرق از جلسه روز یکشنبه اصلاحاتی‌ها اینطور خبر داده که جبهه اصلاحات پس از قطعی شدن ائتلاف 4 حزب اصلاح‌طلب با اعتدالیون برای ارائه لیست در تهران و سایر شهرستان‌ها تأکید کرد که نه‌تنها اصلاح‌طلبان در حوزه تهران به هیچ عنوان لیست ارائه نخواهند داد بلکه از هیچ کاندیدای غیراصلاح‌طلب و نیابتی در سراسر کشور نیز حمایت نخواهند کرد.
محمد هاشمی‌رفسنجانی، رئیس اسبق سازمان صداوسیما نیز گفت: بزرگان اصلاحات حتما مردم را به انتخابات دعوت خواهند کرد. هاشمی‌رفسنجانی افزود: مردم ایران اگر امنیت پایدار، آسایش و رفاه عمومی می‌خواهند باید بدانند که این موضوعات از طریق صندوق رأی امکان‌پذیر است.
اما‌ سراغ علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر برویم. ‌ وی اظهار کرده محمد خاتمی به هیچ‌وجه موافق تحریم انتخابات نیست. پیش‌تر نیز رئیس دولت اصلاحات عنوان کرده بود که اصلاحات با شخص، جمع یا نهادی قهر نیست؛ به‌خصوص با مردم قهر نیست، بلکه خود را در کنار مردم و همراه مردم می‌بیند و البته باید ببیند اما انتقاد‌های جدی‌ای نیز دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید