• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 12 آبان 1397
کد مطلب : 36303
+
-

آهوان دشت سهرین ظرفیتی برای جذب گردشگر

آهوان دشت سهرین استان زنجان در صورت آماده‌کردن زمینه گردشگری می‌توانند باعث جذب گردشگران داخلی و خارجی به این استان شوند. دشت سهرین در 20کیلومتری شهر زنجان واقع شده و آهوان در کنار فعالیت‌های کشاورزی و دامی مردم این منطقه، به حیات و زیست خود ادامه می‌دهند.
به گزارش ایرنا، مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان، با بیان این مطلب گفت: جست‌وخیز آهوان در میان علفزارها، طراوت و زیبایی‌های طبیعت دشت سهرین زنجان به‌عنوان تنها مأمن و زیستگاه بازماندگان آهوان شمال‌غرب کشور را دوچندان کرده است و باید از این فرصت و موهبت الهی در زمینه جذب گردشگر بهره گرفت. امجد باقری افزود: این دشت زیبا و حاصلخیز، علاوه بر انواع وحوش و گیاهان ارزشمند از وجود چشمه آبگرم وننق و آثار طبیعی و بناهای قدیمی پیش و قبل از تاریخ و دوره اسلامی، ازجمله تپه‌های تاریخی، قلعه تدافعی، ارگ تاریخی و حمام قدیمی برخوردار بوده که وجود آنها می‌تواند منبع درآمد خوب و مناسبی از نظر گردشگری برای استان زنجان باشد که نیاز به سرمایه‌گذاری و تامین زیرساخت‌های گردشگری، همچون هتل و رستوران نیز دارد.
باقری گفت: دشت سهرین با وسعت حدود 35هزار هکتار در ادامه دشت زنجان و در شمال شهر زنجان قرار دارد و یکی از دشت‌های مهم این استان و جزو منطقه حفاظت‌شده سرخ‌آباد است که علاوه بر آهوان، زیستگاه دیگر جانورانی چون پلنگ، گراز، خرس قهوه‌ای و ... است.

این خبر را به اشتراک بگذارید