• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 5 آبان 1397
کد مطلب : 35573
+
-

اخبار فردا

یکشنبه  6آبان



به تماشای تروما-
«تروما یک تجربه دردناک و پریشان‌کننده ناگهانی است که ذهن و روح و بدن انسان را با خود و اجتماع به چالش می‌کشد.»؛ این توضیحی است که درباره نمایش تروما از سوی عوامل آن منتشر شده است. تروما، جدیدترین تئاتر افسانه ماهیان در مقام کارگردان است. او پیش از این، کارگردانی آثاری چون «هم هوایی»، «سه جلسه تراپی»، «از زیرزمین تا پشت‌بام» و «کوکوی کبوتران حرم» را برعهده داشته است. طناز طباطبایی، کاظم سیاحی و شقایق دهقان ،3 بازیگر نمایش جدید افسانه ماهیان هستند و اگر به کارهای قبلی این کارگردان علاقه داشته‌اید، می‌توانید از فردا ساعت۱۸:۳۰ در تماشاخانه ایرانشهر، سالن ناظر‌زاده کرمانی به تماشای تروما بنشینید. بلیت‌فروشی آن در سامانه ایران نمایش به آدرس irannamayesh.com آغاز شده است.

قطب برق و آی‌تی - نمایشگاه شهر هوشمند از 6آبان در  شهر زنجان برگزار می‌شود. ایده تبدیل شهر زنجان به قطب برق و آی‌تی، مدت‌ها پیش داده شده است و حالا به‌نظر می‌رسد زنجان کم و بیش در راه رسیدن به این هدف است. شهر هوشمند اما حوزه وسیع‌تری است که همه بخش‌ها و دستگاه‌ها باید در آن مشارکت کنند . آیین گشایش این نمایشگاه با حضور محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار خواهد شد. این نمایشگاه به شکل همزمان، میزبان شرکت‌های بومی و بین‌المللی است و یک مجموعه تخصصی پر دامنه است که در کنار ارائه طرح‌ها و ایده‌های مختلف، برگزاری 2همایش تخصصی و یک همایش بین‌المللی در حوزه هوشمند‌سازی‌ نیز در آن پیش‌بینی شده است.



در انتظار ال کلاسیکو – فردا‌شب اتفاق‌های جذابی در فوتبال اروپا رخ می‌دهد. در لیگ فرانسه مارسی با پاری سن ژرمن بازی می‌کند و این جذاب‌ترین رویارویی در «لوشامپیونه» است. در ایتالیا لاتزیو با اینتر میلان بازی می‌کند که یکی از نبردهای کلاسیک در سریA به شمار می‌رود. در انگلیس، چلسی، آرسنال و منچستریونایند که طرفداران پرشماری در سراسر کره زمین دارند برابر حریفان‌شان بازی می‌کنند ولی هیچ‌یک از این بازی‌ها به جذابیت اتفاقی نیست که منتظر آغازش در ورزشگاه نیوکمپ هستیم. بارسلونا در ورزشگاه اختصاصی‌اش مقابل رئال‌مادرید قرار می‌گیرد. ال‌کلاسیکو در این فصل می‌تواند قربانی بگیرد. لوپتگی- سرمربی رئال- به‌دلیل کسب نتایج ضعیف در آستانه اخراج قرار گرفته و برای تغییر سرنوشت، تنها امیدش به موفقیت برابر بارسلوناست. آبی و اناری‌ها البته مثل سال‌های گذشته شکست‌ناپذیر نیستند، به‌ویژه اینکه فردا‌شب لیونل مسی را هم ندارند. به این ترتیب رئال برای بقای مربی‌اش می‌جنگد و بارسا تلاش می‌کند به جهان ثابت کند بدون مسی هم تیم بزرگی است. به‌نظر می‌رسد مسابقه‌ای جذاب پیش‌روی اهل فوتبال در سراسر کره زمین باشد. ال‌کلاسیکو فردا ساعت18:45 به وقت ایران برگزار می‌شود. 



رأی اعتماد در مجلس
- فردا روز شلوغی برای مجلس است، نماینده‌ها نتیجه نهایی‌شان را برای انتخاب 4وزیر پیشنهادی اعلام کرده‌اند و یکشنبه بحث میان مخالفان و موافقان گزینه‌های پیشنهادی داغ است. مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد و علی ربیعی، وزیر کار، دو چهره‌ای بودند که در تابستان داغ مجلس و دولت، با حکم نمایندگان مجلس از وزارتخانه‌هایشان خارج شدند و از سوی دیگر محمدحسین شریعتمدار و عباس آخوندی هم هفته پیش با استعفا از صندلی ریاست وزارتخانه‌های صنعت و راه خداحافظی کردند. این تغییرات موجب شد تا حسن روحانی 4گزینه را برای این وزارتخانه‌های بدون وزیر به مجلس معرفی کند. محمد اسلامی، فرهاد دژپسند، محمد شریعتمداری و رضا رحمانی چهره‌های هستند که به‌ترتیب به‌عنوان گزینه‌های پیشنهادی وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت راهی مجلس شدند. 

مرگ در می‌زند، نمی‌زند؟- مرگ در نمی‌زند، مرگ اگر در بزند که مرگ نیست. این مصراع شعری از رسول یونان است؛ کمی یادآور نمایشنامه‌ای از وودی آلن «مرگ در می‌زند». این نمایش با بازی امیر کرمی و حمیدرضا مرادی در سالن مکتب تهران روی صحنه خواهد رفت. برای تماشای این نمایش به مکتب تهران به آدرس خیابان کریمخان‌زند، خیابان شهید عضدی(آبان جنوبی)، کوچه کیوان، پلاک ۸، زنگ یک بروید. مکتب تهران قرار است این نمایش را در کنداکتور اختتامیه دهمین دوره کارگاه‌های متمرکز خود جای دهد. مرگ در می‌زند، یکشنبه ۶‌آبان در ساعات 17عصر، 19و 21شب به‌مدت ۴۰ دقیقه نمایش داده می‌شود. این نمایش به کارگردانی منصوره سجادیان با بلیت‌های ۱۵ هزار تومانی اجرا می‌شود. در خلاصه این نمایش آمده است؛ نیمه شب نات آکرمن در آپارتمانش نشسته که مرگ به سراغش می‌آید اما نات نمی‌خواهد بمیرد. 



کارشناسی‌ارشد دانشگاه پیام‌نور، آخرین فرصت
- اگر علاقه‌ای به درس خواندن در دانشگاه پیام‌نور، آن هم در مقطع کارشناسی‌ارشد دارید، باید بدانید که فردا آخرین مهلت برای ثبت‌نام است. این آزمون بهمن امسال برگزار می‌شود و ثبت نامش از 29مهر شروع شده و 6آبان هم روز آخر ثبت‌نام است. اگر تحصیل در این مقطع جزو برنامه‌های زندگی‌تان است، فردا به سراغ سایت سازمان سنجش بروید و از فرصت باقی‌مانده برای ثبت‌نام استفاده کنید. 

این خبر را به اشتراک بگذارید