• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
پنج شنبه 3 آبان 1397
کد مطلب : 35413
+
-

شفر در وضعیت زرد

شفر در وضعیت زرد

بازی‌های لیگ برتر حالا دیگر به هفته‌های با پرسپولیس و هفته‌های بدون پرسپولیس تقسیم شده است. قرمزپوشان که به‌شدت درگیر رقابت‌های آسیایی هستند فرصت چندانی برای بازی در لیگ ندارند. اما آنها این هفته چند روز بعد از صعود به فینال در مقابل سایپا صف‌آرایی می‌کنند تا تعداد بازی‌های خود را در پایان هفته دهم به 9بازی برسانند. این بازی روز شنبه برگزار می‌شود و پیش از آن،7بازی دیگر در روزهای پنجشنبه و جمعه انجام خواهد شد. به استقبال 7بازی امروز و فردا می‌رویم که طبعا مهم‌ترین و حساس‌ترین آنها جدال استقلال و سپاهان در روز جمعه خواهد بود.

ذوب‌آهن  پیکان
پنجشنبه 3آبان  ساعت 16:15
بازی سختی است. ذوب‌آهن 4هفته است که نبرده و برای فرار از این بحران تلاش زیادی کرده است. امید نمازی با جابه‌جایی‌های فراوان در ترکیب تیمش سعی زیادی برای قرار گرفتن در مسیر پیروزی انجام داده اما هنوز به نتیجه دلخواهش نرسیده است. او هفته قبل محسن مسلمان را هم به ترکیب تیمش برگرداند اما باز هم نتوانست به پیروزی برسد. در این اوضاع، پیکان حریف بسیار سختی برای اصفهانی‌هاست. تیمی که از ابتدای لیگ فقط یک‌بار باخته و بعد از 3برد متوالی در بازی با ذوب‌آهن به‌دنبال چهارمین پیروزی متوالی است. هفته گذشته بازی پیکان با پرسپولیس برگزار نشد تا این تیم با استراحتی طولانی به دیدار ذوب‌آهن بیاید. پیکان آخرین بازی‌اش را دقیقا 27روز قبل از این بازی انجام داده و بعد از آن در جام‌حذفی هم مسابقه نداشته است. در واقع هیچ‌یک از تیم‌های حاضر در هفته دهم به‌اندازه پیکان استراحت نکرده‌اند. شاید فقط همین نکته کمی ذوبی‌ها را امیدوار کند؛ امیدوار به دوری پیکان از شرایط مسابقه و کسب یک پیروزی دیگر بعد از 62روز.

نساجی  ماشین‌سازی
پنجشنبه 3آبان  ساعت 16:30
به‌نظر می‌رسد قائمشهری‌ها بعد از 10هفته می‌توانند به کسب دومین پیروزی خود در لیگ برتر امیدوار باشند. «امید شهر خسته» از ابتدای لیگ تقریبا با تمام قدرت‌های بزرگ و مدعی روبه‌رو شده است. پرسپولیس، استقلال، سپاهان، تراکتورسازی، ذوب‌آهن و سایپا در لیست حریفان نساجی طی 9هفته گذشته قرار دارند و همین نشان می‌دهد آنها چه مسیر سختی را تا اینجا طی کرده‌اند. در رویارویی با این تیم‌های مدعی، تلاش جواد نکونام همیشه روی دفاع منسجم و کسب یک نتیجه مساوی متمرکز شده بود که این نتیجه مقابل استقلال و تراکتور به‌دست‌آمد و مقابل پرسپولیس و سپاهان با بدشانسی از دست رفت. حالا در ثلث پایانی نیم‌فصل اول و در مصاف با ماشین‌سازی، استقلال خوزستان، نفت آبادان و سپیدرود طبیعی است که هواداران پرشور قائمشهری کمی هم به فکر بالا بردن آمار پیروزی‌ها باشند. بهترین بازیکنان 2 تیم طی بازی‌های قبلی گئورگ گولسیانی (نساجی) و پیمان بابایی (ماشین‌سازی) بوده‌اند.

نفت مسجدسلیمان  پدیده
پنجشنبه 3آبان  ساعت 17:00
جدال قعر و صدر جدول در مسجدسلیمان که می‌تواند مثل هفته گذشته تکلیف صدر جدول را در همان روز پنجشنبه مشخص کند. نفت مسجدسلیمان یکی از دو تیمی است که همچنان بدون پیروزی مانده و بعید است در بازی با صدرنشین جدول هم بتواند به این آرزو برسد. البته نفت هفته گذشته در آستانه کسب نخستین پیروزی بود اما گل دقیقه90ماشین‌سازی این تیم را ناکام گذاشت. علیرضا مرزبان از روزی که برای نجات مسجدسلیمانی‌ها به این شهر آمده بود فقط شکست خورده و حتی یک امتیاز هم برای نفتی‌ها دشت نکرده بود اما در هفته گذشته با تساوی 1-1مقابل ماشین‌سازی بالاخره این طلسم شکسته شد. پدیده در 9بازی قبلی فقط یک‌بار باخته و نفت حتی یک‌بار هم نبرده است. تیم میزبان همیشه در نیمه دوم ضعیف‌تر از نیمه اول بوده و در عوض تیم میهمان هم در نیمه دوم بهتر از نیمه اول نتیجه گرفته است. پس احتمال پیروزی پدیده آن هم با اتفاقات نیمه دوم بالاست، اما شما احتمالات دیگر را هم مدنظر داشته باشید.

تراکتورسازی  سپیدرود
جمعه 4آبان  ساعت 16:00
فردا (جمعه) علی کریمی برای پنجمین بار در لیگ برتر این فصل روی نیمکت سپیدرود می‌نشیند و برای دومین بار با تیمی روبه‌رو می‌شود که سابقه بازی در آن را داشته است. تیم کریمی طی 4بازی گذشته به 2تساوی و 2باخت رسیده و هرگز گل نزده است. جادوگر بعد از اینکه مقابل پرسپولیس قرار گرفت و در دقیقه آخر شکست خورد این بار به مصاف تراکتورسازی می‌رود که آخرین تیم کریمی در دوران بازیگری بوده است. تراکتورسازی بعد از برد 6بر صفر مقابل استقلال خوزستان به‌نظر می‌رسید با محمد تقوی راه خودش را پیدا کرده اما بلافاصله در مصاف با یک خوزستانی دیگر مغلوب شد تا باز هم به دست‌انداز بیفتد. البته نمایش تراکتوری‌ها مقابل 
نفت‌آبادان هم قابل‌قبول بود اما به کسب نتیجه قابل‌قبول منجر نشد. سپیدرود که در دفاع به سختی گل می‌خورد و در حمله اصلا گل نمی‌زند در مصاف با تراکتور هم احتمالا دنبال یک بازی بسته و کسب مساوی بدون گل خواهد بود. اما این اتفاق بسیار بعیدی است چون ستاره‌های تراکتور به هیچ خط دفاعی رحم نمی‌کنند.

استقلال  سپاهان
جمعه 4آبان   ساعت 16:45
مهم‌ترین بازی هفته و قطعا یکی از مهم‌ترین بازی‌های این فصل. جدال امیر قلعه‌نویی با استقلال همیشه جذابیت‌ها و حساسیت‌های خودش را دارد و این بار رتبه 
دوم تیم در بالای جدول هم به این حساسیت دامن می‌زند. استقلال بعد از سکته‌های ابتدای فصل بالاخره خودش را پیدا کرده و بعد از 2 برد متوالی به مصاف سپاهان می‌رود. البته سپاهان هم زودتر از استقلال به این موقعیت رسیده و بعد از مساوی‌های یک‌درمیان ابتدای فصل حالا 3هفته متوالی است که فقط می‌برد. اگرچه برخی از این بردها مثل برد هفته قبل مقابل نساجی با حرف‌وحدیث‌هایی همراه بوده است. برتری سپاهان در خط حمله است و برتری استقلال در خط دفاعی؛ زردها دوبرابر بیشتر از آبی‌ها گل زده‌اند و دوبرابر هم بیشتر گل خورده‌اند. آبی‌ها با 5گل خورده استحکام نسبتا خوبی در خط دفاعی دارند و باید دید در مقابل بهترین خط حمله لیگ هم می‌توانند این استحکام را داشته باشند یا نه. به‌خصوص که آرمین سهرابیان نیز 4اخطاره شده و غایب بزرگ خط دفاعی استقلال در این بازی خواهد بود. آمارهای 2 تیم در بازی‌های گذشته نشان می‌دهد استقلال مالکانه‌تر از سپاهان فوتبال بازی می‌کند چون در زمینه مالکیت توپ آبی‌ها 56به 51از حریف پیش هستند. اما یکی از مهم‌ترین آیتم‌ها که شاید سرنوشت بازی را مشخص کند رأی به برتری سپاهان می‌دهد. این آیتم موفقیت در نبردهای هوایی است که سپاهان با کی‌روش استنلی، شهباززاده و پورقاز آمار خوبی در این بخش به جا گذاشته است. آمار موفقیت سپاهان در نبردهای هوایی 62.2درصد و این آمار برای استقلالی‌ها 53.1درصد بوده است. فردا میهمان بازی را به هوا می‌برد و میزبان دل به برتری جوان‌های تکنیکی‌اش روی زمین می‌بندد.

پارس‌جنوبی  نفت آبادان
جمعه 4آبان ساعت 16:45
در روزی که 2 تیم خوزستانی داربی اهواز را برپا می‌کنند، یک خوزستانی دیگر هم با تیم جنوبی پارس جم بازی می‌کند تا کلا جدال جنوبی‌ها هفته دهم را دیدنی‌تر کند. نفت آبادان بعد از کسب نخستین برد فصل به جم می‌رود. جمی‌ها هم هفته قبل بالاخره بعد از 5هفته پیروز شدند و به روزهای خوب برگشتند. در جمع بازیکنان این دو تیم روح‌الله سیف‌اللهی بیشترین امتیاز فنی را از سایت متریکا گرفته و از نگاه این سایت مرجع بهترین بازیکن محسوب می‌شود اما این بازیکن 4 اخطاره و محروم است و غیبت او مهم‌ترین نکته این بازی است.

فولاد  استقلال خوزستان
جمعه 4 آبان  ساعت 17:00
2 تیم بحران‌زده اهواز از ساعت17فردا آخرین بازی جمعه را آغاز می‌کنند تا شاید یکی از 2 تیم با پیروزی در این بازی راهی به سوی روزهای خوش برای خودش باز کند. فولاد طی 5 هفته اخیر فقط 2 امتیاز گرفته و مربی موقت این تیم هنوز نتوانسته لشکر قرمزپوشان اهواز را جمع‌وجور کند. استقلال هم که طی 3هفته اخیر در لیگ و جام‌حذفی فقط و فقط شکست خورده است. استقلال با توجه به اخراج 2 بازیکنش در بازی قبلی، بیشترین محروم را هم در این هفته دارد. وحید حمدی‌نژاد، احمد آل‌نعمه و میثم شاه‌مکوندی‌زاده 3 بازیکن محرومی هستند که داربی شهر اهواز بدون حضور آنها برگزار خواهد شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید