• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 9 اسفند 1401
کد مطلب : 186705
+
-

وضعیت آبی وضعیت زرد

استقلال با تیمی بازی دارد که به همه مدعیان باخته و سپاهان به زمین حریفی می‌رود که از همه مدعیان امتیاز گرفته است

 هفته بیست‌ویکم لیگ برتر فوتبال ایران که دیروز آغاز شده، امروز با 4بازی پیگیری می‌شود. از بین مدعیان قهرمانی، امروز استقلال و سپاهان در زمین حریفان خود بازی سختی دارند و البته تراکتور هم به زمین نفت آبادان می‌رود و شاید کار تبریزی‌ها ساده‌تر از 2تیم دیگر باشد. امروز هوادار و مس رفسنجان هم دقیقا 8روز بعد از تقابل در جام‌حذفی، یک بازی تکراری را در ورزشگاه دستگردی اکباتان برگزار می‌کنند.

  نساجی مازندران - استقلال
این مسابقه، تکرار بازی سوپرجام این فصل است که با تک‌گل ارسلان مطهری و برد استقلال به پایان رسید. 2قهرمان سال گذشته البته یک‌بار هم در دور رفت لیگ جاری به مصاف هم رفتند که آن مسابقه هم با نتیجه 3بر یک به سود آبی‌ها تمام شد و نساجی خیلی خوش‌شانس بود که گل‌های بیشتری دریافت نکرد. بازی یک‌طرفه استقلال و نساجی در نیم‌فصل اول یکی از عجیب‌ترین بازی‌های این سال‌ها بود و امید گلی که تیم ساپینتو در این مسابقه خلق کرد بالاترین امید گل ثبت‌شده از زمان اندازه‌گیری این پارامتر در لیگ برتر بوده است. استقلال در آن مسابقه می‌توانست رکورد پرگل‌ترین بازی تاریخ لیگ را بشکند و حتی کوین یامگا هم اگر موقعیت‌هایش را تبدیل به گل می‌کرد الان با فاصله زیادی بهترین گلزن فصل بود.
اما تیم حمید مطهری با خوش‌شانسی فقط 3گل خورد و البته در همین ورزشگاه مقابل پرسپولیس هم 5گل دریافت کرد تا نشان دهد به استادیوم آزادی آلرژی سختی دارد. حالا نساجی‌چی‌ها در شهر خودشان میزبان استقلال هستند و باید نشان دهند لااقل در زمین خودی می‌توانند به پروپای بزرگان بپیچند. قهرمان‌ فصل گذشته جام‌‌حذفی، هفته قبل در تکرار فینال این جام، آلومینیوم اراک را حذف کرد تا با روحیه‌ای بهتر به مصاف استقلال بیاید؛ هر چند که در این مسابقه هم برتری فنی از آن اراکی‌ها بود و نشان می‌داد نساجی هنوز در روزهای افت خودش به سر می‌برد. «امید شهر خسته» در 10بازی اخیرش فقط یک برد داشته و امروز اگر یک مساوی هم از استقلال بگیرد راضی است؛ استقلالی که مهدی قائدی را در اوج دارد و به جز مهدی مهدی‌پور تقریبا همه مصدومانش به میدان برگشته‌اند.

  هوادار - مس رفسنجان
همزمان با بازی نساجی و استقلال در ساعت15، 2تیم هوادار و مس رفسنجان هم در تهران مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. رفسنجانی‌ها رکورددار مساوی در لیگ برتر هستند و جام‌حذفی را هم با یک نتیجه مساوی و در ضربات پنالتی از دست دادند. البته آخرین بازی مس در لیگ برتر مقابل فولاد بود که استثنائا با پیروزی رفسنجانی‌ها تمام شد. آخرین بازی هوادار هم در لیگ برتر با پیروزی این تیم مقابل پرسپولیس تمام ‌شده است. باید دید 2تیمی که فولاد و پرسپولیس را در هفته بیستم مغلوب کرده‌اند امروز در غرب تهران به چه نتیجه‌ای می‌رسند.

  آلومینیوم - سپاهان
سپاهان صدرنشین از ساعت16:30امروز بازی سختی را مقابل آلومینیوم آغاز می‌کند و چشم همه رقبای این تیم به اراک دوخته می‌شود. آلومینیوم این فصل خیلی خوب یقه مدعیان را گرفته و همین موضوع رقبای سپاهان را امیدوارتر کرده است. تیم مهدی رحمتی هر دو تیم پرسپولیس و استقلال را در ورزشگاه آزادی بدون گل متوقف کرد و جالب اینکه نتیجه بازی‌اش در زمین سپاهان هم صفر- صفر مساوی بوده است. البته پرسپولیس در اراک این تیم را با یک گل برد و سپاهان هم امیدوار است امروز همین کار را تکرار کند وگرنه باید شاهد نزدیک‌شدن رقبای صدرجدولی‌اش باشد. آلومینیوم 2مهره تأثیرگذارش یعنی محمدرضا آزادی و میلاد فخرالدینی را به‌خاطر محرومیت در اختیار ندارد. سپاهان هم محرومان پرشماری دارد. فرشاد احمدزاده و شهریار مغانلو از قبل محروم بودند و سیاوش یزدانی هم با اخراج در بازی جام‌حذفی، طبق قانون از بازی بعدی سپاهان در لیگ محروم خواهد بود. در غیاب این 3مهره، مورایس کار سختی برای چیدن ترکیب اصلی‌اش خواهد داشت و غیبت بهترین گلزنان هر دو تیم، احتمال یک مساوی بدون گل دیگر را بالا خواهد برد. مگر اینکه سپاهان در اراک هم همان‌قدر خوش‌شانس باشد که در اهواز و مقابل فولاد بود.

  نفت آبادان - تراکتور
آخرین بازی امروز، تقابل 2سرمربی خارجی لیگ جاری خواهد بود؛ یکی از بالای جدول و دیگری از آخرین رتبه رده‌بندی. تاوارس برزیلی در راه نجات صنعت‌نفت از سقوط، دورنمای امیدوارکننده‌ای به آبادانی‌ها نشان نداده و امروز هم در میزبانی از تراکتور، کار خیلی سختی در پیش خواهد داشت. پاکو خمس در 6بازی اخیرش 4برد و 2مساوی برای تراکتور به‌دست آورده و امروز هم قطعا برای پیروزی در آبادان حاضر شده است. تراکتور تیم پنجم جدول است و هر 4تیم بالای سرش صنعت‌نفت را در آبادان برده‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید