• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 24 مهر 1397
کد مطلب : 34231
+
-

ژن سرعت

میک شوماخر، فرزند میشائیل شوماخر- اسطوره اتومبیلرانی جهان- عنوان قهرمانی مسابقات فرمول3 اروپا را به‌خود اختصاص داد. درحالی‌که شوماخر پدر به‌دلیل صدمه شدید مغزی به‌خاطر برخورد با درخت حین اسکی، مدت‌هاست در حاشیه زندگی می‌کند، فرزند 19ساله‌اش با درخشش در مسابقات فرمول3، نام و یاد او را بار دیگر در اذهان زنده کرد. میک شوماخر متولد 22مارس 1999در سوئیس است. او فعالیتش در زمینه ورزش‌های موتوری را در سال2008 شروع کرد.

میک هنگام اسکی همراه پدرش بود و از نزدیک شاهد آن حادثه دلخراش بود. او در سال‌های2011 و 2012 در مسابقات کارتینگ شرکت کرد و کم‌کم وارد رقابت‌های فرمول4 شد. میک شوماخر در فصل2017 وارد رقابت‌های فرمول3 اروپا شد و برای تیم پرما پاورتیم رانندگی کرد و کارش را با قرار گرفتن در رتبه دوازدهم به پایان برد. او فصل2018، توانست نام پدر را زنده کند و با قهرمانی در این فصل نشان دهد که می‌تواند جا پای او بگذارد. شوماخر کوچک در این فصل، 8 بار توانست قهرمان ریس شود و در مجموع 365 امتیاز کسب کند و بالاتر از دن تیکتام انگلیسی و روبرت شواترزمن روس قرار بگیرد. فرمول3 مسابقاتی پایه برای رانندگان حرفه‌ای محسوب می‌شود.
این مسابقات به‌عنوان سکوی پرتابی برای رانندگان‌ جوان وتازه‌کار به‌شمار می‌رود تا بتوانند به مسابقات فرمول یک راه پیدا کنند. معمولا رانندگان حرفه‌ای ابتدا کارشان را در کارتینگ شروع می‌کنند و سپس در مسابقات فرمول3، وارد پیست می‌شوند. خودروهای این مسابقات، خودروهایی سبک‌وزن با حجم موتور پایین‌‌تر نسبت به اتومبیل‌های فرمول یک هستند. فرانس‌پرس در گزارشی درباره قهرمانی میک در مسابقات فرمول3، با گرهارد برگر -رئیس مسابقات تورینگ آلمان- مصاحبه کرد و او نیز گفت: «میک شوماخر، ژن سرعت پدرش را دارد.

اگر به پیشرفت خود ادامه دهد، حتما او را در مسابقات فرمول یک خواهیم دید». میک شوماخر پس از قهرمانی در مسابقات فرمول3 اروپا به خبرنگاران گفت:«این قهرمانی برای من یعنی همه‌‌چیز». وقتی از خود میک پرسیده شد که آیا دوست داری به فرمول2 یا مسابقات بالاتر بروی، پاسخ داد: «فعلا نه». البته او به این موضوع اشاره کرد که در این خصوص مذاکراتی صورت گرفته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید