• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 26 شهریور 1397
کد مطلب : 30943
+
-

چه اپلیکیشن‌هایی برای کمک به مدیریت زمان مناسب است؟

مدیر برنامه‌های جیبی

دنیای امروز راه‌حل‌هایی برای نظم‌دهی به روزگار کاربران طراحی کرده است

آوین آزادی 

قرارهای کاری‌ ماه آینده، از دست ندادن تماس‌‌های مهم صبح یک روز شلوغ، مدیریت‌کردن ساعت‌‌هایی که در خانه به استراحت می‌پردازید؛ تا دلتان بخواهد سوداهایی که برای یک سر وجود دارد و برنامه‌ریزی‌کردن برای این شلوغی و آشفتگی، کار ساده‌ای نیست. در دنیای امروز اما راه‌حل‌هایی وجود دارد. اپلیکیشن‌‌هایی برای باز کردن این گره طراحی شده‌اند؛ از اپ‌های مدیریت زمان گرفته تا اپ‌هایی که به شکل هوشمند برای ما طوری برنامه‌ریزی می‌کنند که اوقات فراغت بیشتری داشته باشیم. جلوی تلف‌کردن وقت را می‌گیرند و حتی گاهی برای چک‌کردن بیش از حد شبکه‌‌های اجتماعی، کاربر را تنبیه می‌کنند.

مدیریت تلگرام، اینستاگرام و فیسبوک‌گردی

اندرویدی‌هایی که زیاد پای گوشی وقت تلف می‌کنند باید سراغ RescueTime بروند. این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند تا میزان صرف زمان روی اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های مختلف را رهگیری کنید. RescueTime در پس‌زمینه اجرا شده و تصویری از عادات روزنه‌تان را در اختیار شما می‌گذارد. البته این راه‌اندازی، انتخاب شماست.
 این اپ حتی می‌تواند فعالیت‌‌های‌ روزانه شما را دسته‌‌بندی کرده و مشخص کند چقدر زمان صرف چیزهایی مثل تفریح، شبکه‌های اجتماعی و اخبار می‌کنید. RescueTime در مواقعی هم در نقش هشدار‌دهنده عمل می‌کند؛«امروز بیش از حد مجاز در شبکه‌های اجتماعی وقت گذرانده‌اید». 

برنامه‌ریز فارسی برای اندرویدی‌‌ها

ترکیبی از یک تقویم شمسی اذان‌گو و ابزار مدیریت زمان؛ تسکوک. این اپ فارسی هم برای اندرویدی‌هاست. مکانیزم این اپ متفاوت‌تر از نمونه‌های مشابه است، روی عقربه‌های ساعت برای شما برنامه‌ریزی می‌کند تا به خوبی بدانید در 24ساعت و یک روز کامل خود چه کرده‌اید. تسکوک به‌خوبی با تقویم گوگل همگام‌سازی‌ می‌شود، راحت می‌توان از کارها نسخه پشتیبان گرفت و حتی به امور اضافه شده به تقویم توضیح صوتی و زنگ هشدار و یادداشت اضافه کرد.

برنامه‌ریزی در محیط گرافیکی زیبا و ساده 

آیفونی‌ها هم دنیای خودشان را دارند. اپلیکیشن 30/30 که سال2012 به آپ‌استور آمد، خیلی زود جای خود را بین اپلی‌ها پیدا کرد و در فهرست 100برنامه برتر سیستم عامل آی‌اواس جای گرفت. طراحی حرفه‌ای محیط آن باعث شده که کارکردن با آن بسیار راحت باشد. کافی است فهرست کار‌های روزانه خود را وارد اپ کرده و برای هر کدام زمان مورد نظر را تعیین کنید.30/30 با شعار اینکه« مدیریت زمان کار سختی نیست»، شما را برای کار بعدی خبردار می‌کند.

 مدیریت تماس‌‌های از دست رفته 

حیطه کاری اپ‌های برنامه‌ریزی فقط به مدیریت زمان خلاصه نمی‌شود. Checky نمونه خوبی برای این گزاره است. اپلیکیشنی که برای اندرویدی‌ها و آی‌اوا‌س‌ها طراحی شده و تعداد دفعاتی که در روز تلفن‌تان را چک می‌کنید، رهگیری می‌کند و نقش عامل انسانی را در آن کاهش می‌دهد. Checky بهترین گزینه برای کسانی است که دوست دارند کمتر به تلفن خود همراه خود وابسته بوده و آن را چک کنند، در حال که تماس‌های بیرونی آنها نیز به‌خوبی مدیریت می‌شود.

اپلیکیشن اولویت‌بندی

اولویت‌بندی، از آیتم‌های مهم برنامه‌ریزی است. خیلی وقت‌ها یک پای برنامه‌ریزی‌‌مان می‌لنگد؛ چرا که در اولویت‌بندی خوب عمل نکرده‌ایم.
 کار Remember the Milk فراهم‌کردن این محیط است. با این اپلیکیشن که به‌سادگی می‌توانید فهرست‌های اولویت‌بندی‌شده خودتان را ایجاد، مدیریت و تگ‌بندی کنید. فرقی ندارد ‌ای‌او‌اس باشد یا اندروید، پس از نصب این اپ قادرید لینک، مکان و... به فیلد مورد نظر خود ضمیمه کنید. مدت زمانی تقریبی لازم برای آن برنامه را به آپ بگویید و تمام.
درک مکان جغرافیایی این اپلیکیشن، باعث شده تحت ویژگی Smart List یا فهرست هوشمندانه در ابتدای یک روز کاری اموری را برای‌تان فهرست کند که در نزدیکی‌ شما قرار دارند یا در زمان مورد نظر شما می‌گنجد. ولی سیستم یادآوری Remember the Milk به وسیله ایمیل و پیامک است و به icloud شما جوین می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید