• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 26 شهریور 1397
کد مطلب : 30940
+
-

حضور نوه جک نیکلسون در فیلم کارگردان برنده اسکار

جردن پیل، کارگردان فیلم «ما» در سال2017 جایزه اسکار بهترین فیلمنامه را برای «برو بیرون» دریافت کرده بود

حضور نوه جک نیکلسون در فیلم کارگردان برنده اسکار

آرش نهاوندی/مترجم

دوک نیکلسون، نوه جک نیکلسون افسانه‌ای برای نخستین‌بار به‌عنوان یکی از بازیگران فیلم هیجا‌ن‌انگیز «ما» با موضوع اجتماعی جلو دوربین می‌رود. بدین‌ترتیب جک نیکلسون که خود با 3 جایزه از رکوردداران دریافت جایزه اسکار است، می‌تواند در 81 سالگی شاهد فعالیت نوه خود نیز باشد. البته دوک نیکلسون تجربه حضور در ویدئویی موزیکال از گروه راک «دندی وارهول» به همراه کاتلین کارمایکل را در کارنامه‌اش دارد.
فیلم «ما» توسط جردن پیل، کارگردانی که پیش‌تر موفق به دریافت جایزه اسکار شده است، ساخته خواهد شد. سایر بازیگران این فیلم عبارتند از: لوپیتا نیونگو، وینستون دوک، امی وینر، الیزابت ماس و تیم هیدکر.
هنوز درباره فیلمنامه و سناریوی این فیلم خبری منتشر نشده است. فیلم «ما» نخستین فیلمی است که جردن پیل با کمپانی فیلم «یونیورسال پیکچرز» خواهد ساخت. موفقیت «برو بیرون» اصلی‌ترین دلیل علاقه‌مندی کمپانی یونیورسال پیکچرز به بستن قرارداد با جردن پیل بوده است. این کمپانی اعلام کرده است فیلمبرداری «ما» در 15مارس2019 آغاز خواهد شد. مایک جولاکیس فیلمبردار، نیکلاس مانسور تدوینگر و مایکل آبلس آهنگساز این فیلم هستند.
 فیلم «ما» در حالی ساخته می‌شود که فیلم ««برو بیرون» از این کارگردان در سال2017 در باکس‌آفیس جهانی به رقم فروش ۲۵۵میلیون دلار دست یافت و نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم شد. برو بیرون به‌عنوان دومین ساخته جردن پیل در واقع پدیده اکران بهار سال۲۰۱۷ لقب گرفت و به‌عنوان یکی از تحسین‌شده‌ترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما شناخته شد. جردن پیل، کارگردان فیلم نیز جایزه اسکار بهترین فیلمنامه را برای آن دریافت کرده بود. فیلم «برو بیرون» از پرفروش‌ترین فیلم‌ها از یک کارگردان و نویسنده با فیلمنامه‌ای غیراقتباسی است. داستان فیلم برو بیرون درباره کریس، جوان سیاهپوستی است که عاشق رز، دختر دانشجوی سفیدپوست شده است و قصد ازدواج با وی را دارد. اما قبل از آنکه این دو بتوانند به این تصمیم جامه عمل بپوشانند از طرف والدین رز به یک ملاقات عجیب در روستایی دورافتاده دعوت می‌شوند. گرچه ابتدا به‌نظر می‌رسد این دعوت صرفاً یک ملاقات معمولی است اما مشخص می‌شود ماجرا به‌طور کلی چیز دیگری بوده‌ است. اکنون منتقدان در انتظار ساخته جدید جردن پیل هستند و این پرسش در ذهن علاقه‌مندان به سینما شکل گرفته که آیا فیلم «ما» نیز مانند فیلم برو بیرون  برای کارگردانش موفقیت کسب خواهد کرد؟

این خبر را به اشتراک بگذارید