• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 8 مرداد 1397
کد مطلب : 24918
+
-

پلیس به‌دنبال ادمین پیج‌های مبتذل

پلیس به‌دنبال ادمین پیج‌های مبتذل


رئیس پلیس فتای ناجا با اعلام اینکه اینستاگرام برخلاف پروتکل‌های بین‌المللی هیچ سروری در داخل کشور ندارد، از بررسی پلیس روی ۵۱ هزار پیج اینستاگرامی با محتوای مستهجن و مبتذل خبر داد و گفت: اقدامات پلیس فتا برای شناسایی ادمین این پیج‌ها در حال انجام است، در این میان برخی کاربران که به شاخ‌های اینستاگرامی نیز مشهورند، حضور دارند که مطالب مبتذل و مستهجن را ترویج می‌کنند.

به گزارش ایسنا، سردار کمال هادیانفر در این‌باره افزود: روزانه بین ۶ تا ۷ میلیون حمله ساییری در کشور انجام می‌شود که اکثریت آنها دفع می‌شود. وی گفت: در سال گذشته، ۲۹۶ حمله سایبری جدی در کشور داشتیم که این حملات عمدتا به سامانه‌ها و زیرساخت‌ها بوده است که ۵۰ درصد از سوی آمریکا و چین و ۳۰ درصد کشورهای اروپایی همچون آلمان و هلند و مابقی کشورهای آسیایی هستند.رئیس پلیس فتا تصریح کرد: از میان ۳۲ بانک در سال گذشته به ۱۱ بانک که بیشترین گردش مالی را دارند، حملاتی وارد شد که البته تذکراتی را داده‌ایم.

خوشبختانه هیچ‌یک از این حملات آسیب جدی وارد نکرده و دفع شده، اما عمده دلایل این حملات ایجاد اخلال در نظام پولی و مالی کشور، زیرساخت‌ها و حوزه‌های انرژی و برق و گاز است.

هادیان‌فر در بخش دیگری از سخنانش به استان‌های دارای کمترین و بیشترین جرایم سایبری اشاره کرد و گفت: پلیس فتای تهران بزرگ، خراسان رضوی، فارس، اصفهان و آذربایجان شرقی با بیشترین حجم پرونده جرایم مجازی در سال ۹۶ روبه‌رو بودند و کمترین جرایم نیز در استان‌های یزد، لرستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و جزیره کیش رخ داده است.

وی در ادامه از فعالیت ۶۶۸ سایت قماربازی و برخورد پلیس با آنها خبر داد و گفت: ۳ هزار و ۲۹۵ کانال و گروه قماربازی نیز از سوی پلیس شناسایی شده‌اند که برخی از این کانال‌ها بعضا بالای ۲۰۰‌میلیون تومان تراکنش داشتند.

وی با بیان اینکه ۱۴۱ درگاه بانکی متعلق به این شبکه‌های قمار نیز از سوی پلیس شناسایی و منهدم شده‌اند، گفت: درصد قابل توجهی از این قمار‌بازی‌های مجازی در کشور ترکیه مستقر هستند.

رئیس پلیس فتا از رشد ساماندهی استارتاپ‌ها خبر داد و گفت: رسیدگی به استارتاپ‌ها بر عهده پلیس فتا گذاشته شده اما همه دستگاه‌ها باید در این زمینه به پلیس کمک کنند. همچنین کسب‌و‌کارها باید برای دریافت مجوزهایشان به پلیس فتا مراجعه کنند و حتما اطمینان بدهند که داده‌ها و اطلاعات مردم در امان است. هادیان‌فر گفت: استارتاپ‌ها در کشور طی سال‌های اخیر ۳هزار و ۲۰۰ درصد رشد داشته‌اند. از سوی دیگر در 28هزار روستا اینترنت نسل 3 و 4 ارائه می‌شود که این آمار به‌خوبی نشان می‌دهد که چه بستری برای ارتکاب جرایم در فضای مجازی وجود داشته و این فضا چقدر رشد کرده است.

رئیس پلیس فتای ناجا با بیان اینکه از سال ۹۰ تاکنون جرایم سایبری ۹۰۰ درصد در کشور ما افزایش داشته است، گفت: به‌عبارتی به ازای هر ۱۴۰۰ نفر در کشور، یک فقره جرم رخ می‌دهد که این آمار در بسیاری از کشورها ازجمله هند بسیار کمتر است.

این خبر را به اشتراک بگذارید