• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 25 تیر 1397
کد مطلب : 23153
+
-

قول شهردار برای اتمام 6 پروژه

تاجران: تا زمانی‌که پروژه‌های نیمه‌تمام تکمیل نشده‌اند هیچ پروژه‌‌ جدیدی تعریف نمی‌شود

گزارش
قول شهردار برای اتمام 6 پروژه

صبا خایانی|  اراک- خبرنگار:

تکمیل و به سرانجام رساندن پروژه‌های شهری و عمرانی یکی از مهم‌ترین وظایف شهرداری‌ها محسوب می‌شود. در این بخش اراک به دلیل مشکلات چند سال گذشته یکی از کلانشهرهای کشور است که تعداد پروژه‌های مهم و نیمه‌تمام آن از تعداد انگشتان یک دست نیز فراتر رفته و حالا شهرداری تمام همت خود را برای اتمام این پروژه‌های شهری به کار گرفته است.
آغاز کار شهرداری اراک در دوره پنجم با انتقاد مردم از تاخیر در اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام شهری همراه بود. شهرداری با استمرار فعالیت‌های شبانه‌روزی خود قول داد که ساخت 4 تقاطع غیرهمسطح اراک تا پایان امسال به اتمام برسد.
چند روز پیش شهردار و اعضای شورای شهر و اصحاب رسانه بازدیدی از برخی پروژه‌های در حال تکمیل شهر انجام دادند تا روند پیشرفت آنها را از نزدیک بررسی کنند.


با قوت به کار خود ادامه می‌دهیم

یکی از پروژه‌های شهری که سال‌ها نیمه‌کاره مانده تقاطع غیرهمسطح میدان ورزش اراک است. این پروژه صدهزار مترمربع مساحت دارد و شامل 6 پل است. در این زمینه شهردار می‌گوید: پروژه‌های عمرانی اراک شامل 6 پل است که با کامل شدن هر کدام از آنها مراسم افتتاح و بهره‌برداری نیز انجام می‌شود. 
«داود تاجران» می‌افزاید: به طور میانگین این پروژه 89 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که آسفالت پل‌ها نیز به زودی انجام خواهد شد. با تلاش‌های شبانه‌روزی یکی از پل‌های این مجموعه قبل از شروع سال جدید افتتاح شد و در آینده‌ای نزدیک بقیه این پروژه تکمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه با وجود کمبود بودجه به زودی آسفالت پل‌ها شروع می‌شود، ادامه می‌دهد: یکی از مواردی که باعث پیشرفت آهسته کار شد، مشکلات مربوط به خطوط لوله منطقه بود که با برگزاری جلسه مشترک با معاونت امور عمرانی استانداری این مشکل برطرف شد.
شهردار اراک می‌افزاید: بعد از تکمیل این پروژه، ما باید هر چه سریع‌تر تقاطع غیرهمسطح پارک جنگلی را تکمیل کنیم و به بهره‌برداری برسانیم. این تقاطع با استفاده از گونه‌های گیاهی مناسب و سازگار با اقلیم اراک ایجاد می‌شود که محیط و منظره مناسبی به شهر و منطقه خواهد داد. تاجران در خصوص پروژه تقاطع غیرهمسطح شریعتی نیز بیان می‌کند: تعداد 142 شمع صنعتی در عمق 30متری زمین و 4هزار تن آرماتوربندی در این مجموعه به کار برده شده و کل مجموعه دارای 45 ستون است. این پروژه 72 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از این به بعد به دلیل رفع مشکلاتی مانند مسئله معارضان و خریداری املاک واقع‌شده در طرح، روند تکمیل با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

تاجران اظهار می‌کند: اخیراً 18 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافته و این در حالی است که شهرداری با بدهی‌های قابل توجهی که دارد تکمیل پروژه‌ها را با جدیت پیگیری می‌کند.
وی می‌گوید: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از شروع آنها سخت‌تر است. پرداخت بدهی‌ها، رفع نواقص و ایجاد کارگاه‌های جدید از جمله مواردی است که باید انجام شود. با همه این شرایط پل شریعتی با طول هزار و 227 مترکه حدود 800 متر آن شامل عرشه می‌شود، در حال تکمیل است و امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

تاجران ادامه می‌دهد: پل سنجان نیز از دیگر پروژه‌های نیمه‌تمام شهر است که با اینکه در حوزه اختیارات راه و شهرسازی است، اما برای رفع تعرض بر اساس مصوبه شورای قبل، شهرداری باید اقدام کند. در این زمینه یک میلیارد و 340 میلیون تومان برای این بخش هزینه شده و سال آینده تکمیل می‌شود.
وی می‌افزاید: تا تکمیل نشدن پروژه‌های نیمه‌تمام اراک هیچ پروژه‌‌ جدیدی تعریف نمی‌شود و تنها در بخش‌های ضروری مانند قسمت‌های اجتماعی، فرهنگی، زیباسازی و فضای سبز برنامه‌هایی را پیش خواهیم برد.
شهردار تاکید می‌کند: اراک یک شهر صنعتی است و محیط خشک و خشنی دارد. برای کمرنگ شدن تأثیرگذاری محیط صنعتی بر روحیه شهروندان باید فضای لطیف، بانشاط و زیبایی ایجاد کنیم که این موضوع یکی از مهم‌ترین اهداف شهرداری
 است.
تاجران در خصوص اظهارنظرهای برخی از افراد درباره شهرداری نیز تاکید می‌کند: برخی از افراد به دلایل مختلف فقط ایراد می‌گیرند. با این افراد هیچ بحثی نداریم و با قوت برای تکمیل پروژه‌ها و بهبود فضای شهری تلاش می‌کنیم.


استفاده از تخصص  کارشناسان باعث  صرفه‌جویی میلیاردی شد

معاون عمرانی شهرداری اراک نیز در خصوص پروژه علم‌الهدی می‌گوید: این پروژه نقش کلیدی در کاهش ترافیک مرکز شهر دارد و در واقع نقطه اتصال مرکز شهر به دیگر نقاط است.
«محمد خسروی» بیان می‌کند: ورودی اراک از سمت تهران محدود به یک مسیر است که با تکمیل این پروژه ورودی دوم ایجاد می‌شود و در روان‌سازی ترافیک و تأمین ایمنی نقش مهمی ایفا می‌کند.
وی ادامه می‌دهد: با توجه به آپارتمان‌سازی‌های محدوده طرح، در صورت عبور تقاطع از این محدوده، نیاز به تملک آپارتمان‌ها و هزینه کردن میلیارد‌ها تومان پول بود. اما با نظر متخصصان استان و بررسی‌های کارشناسان ترانشه شکافته و این اقدام باعث صرفه‌جویی میلیاردی در اجرای طرح شد.

معاون عمرانی شهرداری اراک می‌افزاید: شیب بخشی از زمین این طرح غیرقابل قبول بود که برای این بخش نیز با استفاده از انفجار مسیر باز شد. با وجود دکل‌های مخابراتی و انشعابات برق و گاز در محدوده انفجار، کار به صورت دقیق و مهندسی انجام شد و تأسیسات هیچ آسیبی ندیدند که 2 انفجار این بخش نیز به عنوان اقدام نمونه کشوری انتخاب شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید