• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
یکشنبه 30 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16877
+
-

گزارش خبری

مشارکت اهالی برای ایجاد فضای سبز

منطقه 7


حمیدرضا بوجاریان| خبرنگار:

وقتی در خیابان بهار قدم می‌زنید هیچ رد و نشانی از فضای سبز در آن نمی‌بینید و تا چشم کار می‌کند ساختمان‌های سیمانی دیده می‌شود که یکی بعد از دیگری کنار هم سبز شده‌اند. کمبودی که برخی کاسبان و ساکنان قدیمی این خیابان را بر آن داشت تا با کمک هم و هزینه شخصی، بخشی از این خیابان را به فضای سبز تبدیل کنند. کاری که شهرداری منطقه از آن به‌عنوان نمونه یک کار مشارکتی موفق میان شهروندان و مدیریت شهری نام می‌برد.

«‌‌محسن صباغی» دبیر شورایاری محله بهار و از بانیان اجرای این طرح می‌گوید: «متأسفانه به دلیل نبود زمین برای ایجاد فضای سبز، همواره با چالشی به نام زیباسازی در این محدوده روبه‌رو بودیم. برای برطرف کردن این مشکل و با هدف نشاط‌بخشی به  محله، با برخی کاسبان و اهالی تصمیم گرفتیم بخشی از معبر این خیابان را به فضای سبز تبدیل کنیم.» او از اینکه این طرح از سوی اهالی به شهرداری ارائه و با اجرای آن موافقت شد ادامه می‌دهد: «برای اجرای فضای سبز در خیابان بهار، 65 میلیون تومان از کاسبان جمع‌آوری شد. با این پول توانستیم فضایی به طول 85‌متر را مناسب‌سازی، گلکاری و درختکاری کنیم.

اکنون فضای خیابان بهار نسبت به گذشته قابل تحمل‌تر شده و شهروندان رضایت بیشتری دارند.» معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه نیز با اعلام استقبال شهرداری منطقه برای مشارکت شهروندان در اداره امور محله‌ها و نگهداشت شهر می‌گوید: «شهرداری آمادگی دارد از طرح‌های ارائه شده از سوی شهروندان که منافع محله‌ها و شهر را تأمین و به زیباتر شدن شهر و نگهداشت آن کمک می‌کند حمایت کند.»

به گفته «محمدرضا غلامی» شهرداری منطقه برای افزایش فضای سبز از هر فضای رها شده و بدون استفاده‌ای برای با نشاط کردن محله‌ها استفاده می‌کند: «مشارکت شهروندان در ایجاد فضای سبز، کمک بسزایی به بهبود سیما و منظر شهری منطقه می‌کند. حضور کاسبان خیابان بهار در ایجاد فضای سبز حرکتی ارزشمند است که توسعه آن در منطقه در دستور کار معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری قرار گرفته است.»

این خبر را به اشتراک بگذارید