• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 30 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16866
+
-

اخبار محلی

راه‌اندازی مدرسه فرهنگ و هنرترافیکی

منطقه1


مدرسه فرهنگ و هنرآموزش ترافیک تا پایان اردیبهشت در بوستان قیطریه راه‌اندازی می‌شود. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه در این‌باره گفت: «مدرسه فرهنگ و هنر آموزش ترافیک، فضایی شهری را برای کودکان طراحی کرده است. در فضای باز بوستان قیطریه خیابان، میدان، چراغ راهنمایی، تابلوهای علائم راهنمایی و رانندگی، خط‌کشی عابرپیاده و خط سفید ایجاد شده تا از این طریق، کودکان 4 تا 10 ساله با علائم ترافیکی آشنا شوند.»

«محمد خردمند» افزود: «یکی از مهم‌ترین خدمات این خانه ترافیک برگزاری کارگاه‌های آموزشی رایگان در ساختمان فرهنگسرای ملل است که با هماهنگی پلیس راهور منطقه و حضور کارشناسان آموزشی اداره راهنمایی و رانندگی به 100 کودک آموزش ترافیک ارائه می‌شود. کودکان با شرکت در این کلاس‌ها به‌صورت عملی با علائم ترافیکی، تابلوها، عملکرد چراغ راهنمایی، سرعت مجاز در مکان‌های مختلف، نحوه عبور از خیابان و تخلفات راهنمایی و رانندگی آشنا می‌شوند.»



35‌درصد مشترکان بیش از اندازه، آب مصرف می‌کنند 

منطقه3


35‌درصد از مشترکان آبفای منطقه، بیش از اندازه استاندارد آب مصرف می‌کنند و متوسط مصرف مشترکان 20‌مترمکعب آب در ماه است. 
معاون درآمد و امور مشترکان شرکت آب و فاضلاب منطقه یک به سهم 80‌درصدی بخش مسکونی در مصرف آب اشاره کرد و گفت: «اکنون دامنه مصرف واحدهای مسکونی در آبفای منطقه یک شهر تهران از 18 تا 30‌مترمکعب برای هر خانواده در ماه است که با استانداردها همخوانی ندارد و اگر هر خانوار بیشتر از 18‌مترمکعب، آب در ماه مصرف کند، در بخش تولید آب و منابع آبی با مشکلات بسیاری در آینده مواجه می‌شویم.»

«غلامرضا محتسبی» با بیان اینکه برای مشترکان پر مصرف، افزایش پلکانی آب‌بها محاسبه می‌شود، درباره طرح‌های تشویقی مشترکان کم‌مصرف گفت: «مشترکان هر واحد مسکونی که کمتر از 18‌مترمکعب در طول دوره آب مصرف می‌کنند، به ازای مصرف هر‌مترمکعب آب، مبلغ کمتری از قیمت واقعی پرداخت خواهند کرد.»


 
راه‌اندازی مرکز شیمی‌درمانی دولتی در شرق پایتخت 

منطقه4


نخستین مرکز شیمی درمانی دولتی شمال شرق تهران در بیمارستان آرش دایر می‌شود. مدیر بیمارستان آرش با بیان این مطلب گفت: «این مرکز با ۱۲ تخت و جدیدترین تجهیزات استاندارد وزارت بهداشت خردادماه در بیمارستان آرش افتتاح می‌شود.» «مجید امینی» با اشاره به هزینه‌های سنگین شیمی درمانی در مراکز غیردولتی افزود: «هزینه‌های مرکز شیمی درمانی آرش بر اساس تعرفه دولتی است و راه‌اندازی این مرکز نگرانی بیماران و خانواده‌هایشان را برای تأمین هزینه‌های درمان برطرف می‌کند.»



تجمیع 40‌درصدی بافت فرسوده 

منطقه9


 محله امامزاده عبدالله(ع) برای نوسازی و تجمیع پلاک ها با موانع نوسازی مواجه شد. مدیر دفتر نوسازی محله امامزاده عبدالله(ع) از موانع نوسازی در محله گفت: «ورثه‌ای بودن املاک، پایین بودن پذیرش امر نوسازی و تغییر در برخی ساکنان سالخورده و برخی طرح‌های بالادست مانند طرح توسعه آستان مقدس امامزادگان زید(ع) و عبدالله(ع) و امتداد یادگار امام(ره) از جمله موانع اصلی در امر نوسازی است که برطرف شدن این موانع نیاز به مشارکت اهالی و مدیران شهری دارد.» 

«سمیه قزوینی» گفت: «نیمی از مساحت محله امامزاده عبدالله(ع) در بافت فرسوده قرار دارد و برای نوسازی و تجمیع پلاک ها در آنجا پلاک به پلاک اطلاع‌رسانی شده و تاکنون با برپایی جلسه‌ها و تبلیغات محلی موفق به تجمیع 40‌درصد از بافت فرسوده محله شده‌ایم.» 



درخشش در مسابقه «ایده شو، دیده شو»

منطقه10


 دانش‌آموزان منطقه توانستند در نخستین دوره مسابقات کشوری «ایده شو، دیده شو» مقام سوم تا پنجم را کسب کنند. 

رئیس پژهش‌سرای اندیشه پویا در این باره گفت: «با هدف اجرای طرح جامع مدارس کارآمد و توسعه مهارت‌های فردی نخستین دوره مسابقات ایده شو، دیده شو در حاشیه برگزاری سیزدهمین جشنواره دانش‌آموزی تبیان برپا شد که دانش‌آموزان مدرسه حمزه ربیعی و حضرت زینب(س) توانستند مقاوم سوم تا پنجم را کسب کنند.» 

«‌مینا ساداتی» افزود: «در این دوره از مسابقات خلاقانه دانش‌آموزان در قالب تیم‌های 5 تا 7 نفره با ارائه ایده‌های نوین کسب و کار ویژه فروش محصول یا خدمات به رقابت پرداختند.»



چهارشنبه‌بازارهای خوداشتغالی در خانه فرش


منطقه13

 چهارشنبه‌بازارهای خوداشتغالی با هدف ایجاد کارآفرینی و اشتغالزایی برای بانوان سرپرست خانوار، نیازمندان و افراد بی‌بضاعت در خانه فرش برپا می‌شود.

مدیر خانه فرش در این‌باره گفت: «این بازارچه با برپایی 12 غرفه از محصولات دست‌ساز بانوان از قبیل پوشاک، صنایع‌دستی، زیورآلات، مواد غذایی، سرویس عروس، وسایل آشپزخانه، سیسمونی نوزاد، کیف‌های چرمی، گلیم و گبه و... پذیرای شهروندان منطقه است.» «سارا تمیزکار» افزود: «با توجه به استقبال بسیار خوب شهروندان از این بازارچه قرار است از هفته آینده، شنبه‌بازار هم در این خانه برپا شود.» شهروندان برای بازدید و خرید از بازارچه می‌توانند روزهای شنبه و چهارشنبه هر هفته از ساعت 9 تا 17 به خانه فرش در خیابان دماوند، چهارراه خاقانی، میدان چایچی مراجعه کنند. بانوان سرپرست خانوار هم می‌توانند برای رزرو میز با شماره 77473321 تماس بگیرند. 



آغاز رقابت‌های فوتسال جام رمضان

منطقه15


 مسابقات فوتسال جام رمضان با حضور تیم‌های ورزش محله‌ها آغاز می‌شود. «نیما دارین» مدیر اداره تربیت‌بدنی شهرداری منطقه گفت: «رقابت‌های فوتسال جام رمضان در رده سنی بزرگسالان با حضور 150 تا 200 تیم که هر تیم شامل 10 بازیکن، یک مربی و یک سرپرست است، برگزار خواهد شد. این رقابت‌ها به‌صورت تک حذفی هر شب بعد از افطار از هفته دوم تا 25 ماه مبارک رمضان در مجموعه‌های ورزشی آزادگان و شهید بروجردی برگزار می‌شود. متقاضیان برای شرکت در این رقابت‌ها می‌توانند به اداره ورزش شهرداری نواحی مراجعه کنند.» 



واگذاری 4 هزار هکتار از اراضی جنوب تهران به شهرداری 

منطقه20


 4 هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی جنوب تهران طی چند سال گذشته با هدف توسعه فضای سبز و ساخت تفرجگاه به شهرداری تهران واگذار شده است.  معاون آبخیزداری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ری گفت: «این واگذاری بر اساس دستورالعمل اجرایی ماده ۳ قانون حفاظت و بهره‌برداری‌ از جنگل‌ها و مراتع‌ با توسعه فضای سبز، تنوع زیستی، حفاظت از منابع طبیعی تجدیدپذیر، تقلیل و توقف روند تخریب انجام شده است.» «جوهر شکری» افزود: «هزار هکتار از این اراضی ملی در بخش حسن‌آباد، هزار و ۵۰۰ هکتار در بخش کهریزک و بقیه نیز در سایر نقاط جنوبی کلانشهر تهران جنگلکاری شده است».  شکری ادامه داد: «مناطق جنوبی تهران با مشکلاتی مانند آلودگی هوا، کمبود فضای سبز و کمبود آب مواجه‌اند که امیدواریم با این بسیج همگانی گام خوبی برای حل این مشکلات برداشته شود.»



باشگاه فیلم «تماشاخانه» در خانه فرهنگ تهرانسر

منطقه21


 با راه‌اندازی باشگاه فیلم در خانه فرهنگ تهرانسر بخشی از کمبودهای فرهنگی منطقه برطرف شد.  رئیس مرکز فرهنگی و هنری منطقه گفت: «‌وجود این باشگاه این امکان را فراهم کرده که علاقه‌مندان، فیلم‌های سینمایی را رایگان و بدون طی مسافت و رفتن به مناطق دیگر تماشا کنند.» سیداحمد موسوی افزود: «باشگاه فیلم «تماشاخانه» نام دارد و دوشنبه‌های هر هفته از ساعت 9 تا 11 فیلم اکران می‌کند. در این برنامه در کنار اکران فیلم‌های روز، قدیمی و مطرح جهان از کارشناسان فیلم و سینما با اولویت منطقه‌ای نیز دعوت می‌شود تا به نقد و بررسی فیلم پخش شده بپردازند.» خانه فرهنگ تهرانسر در بلوار گل‌ها، جنب کوچه شانزدهم قرار دارد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید