• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 1 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 12972
+
-

گزارش خبری

«ایوانک» در خطر سوانح 

رضا افراسیابی| خبرنگار:

منطقه 2


ایوانک از محله‌های قدیمی تکه دوم پایتخت با حدود 303 هکتار مساحت، 35هزار نفر درخود جای داده است. محله‌ای که به اعتقاد کارشناسان از ضروری‌ترین نیاز زندگی شهرنشینی ایستگاه آتش‌نشانی محروم است و نبود آن در وقت خطر می‌تواند خسارت‌های جبران‌ناپذیری را برای اهالی به دنبال داشته باشد. دبیر شورایاری محله ایوانک در این‌باره گفت: «با وجود قول مساعد مسئولان مبنی بر اینکه قرار بود در سال 96 ایستگاه آتش‌نشانی در محله ما ساخته شود ولی هنوز این اتفاق نیفتاده است. ایستگاه آتش‌نشانی در محله ما قرار بود در زمینی روبه‌روی بیمارستان لاله در خیابان سیمای ایران ساخته شود که به یکی از نهادها واگذار شد.» 

«ساناز افتخارزاده» در ادامه گفت: «در صورت نیاز به آتش‌نشانی، نیروها از ایستگاه 58 بالای میدان بهرود به محله اعزام می‌شوند که حداقل 15 دقیقه تا محله ما فاصله دارد و این موضوع احتمال افزایش خسارت را بیشتر می‌کند.» 

دبیر شورایاری محله ایوانک درباره ضرورت وجود ایستگاه آتش‌نشانی افزود: «کارشناسان آتش‌نشانی پس از بازدید از محله تأکید کردند که قبل از اینکه حادثه‌ای رخ دهد باید یک ایستگاه آتش‌نشانی در محله ایوانک ساخته شود.»

«فرزاد قهرمانی چابک» شهردار ناحیه 7 منطقه 2 هم با تأکید بر اینکه برای مدیریت صحیح شرایط بحرانی بهتر است هر محله یک ایستگاه آتش‌نشانی داشته باشد گفت: «در محله ایوانک به دنبال جای مناسب برای ساخت ایستگاه آتش‌نشانی می‌گردیم تا در نخستین فرصت این مشکل را حل کنیم. تا اگر اهالی دچار شرایط بحرانی شدند مأموران آتش‌نشانی سریع‌تر خودشان را به محل حادثه برسانند و امداد‌رسانی کنند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید