• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 20 خرداد 1399
کد مطلب : 102184
+
-

۱۵ درصد جمعیت تهران در بافت فرسوده سکونت دارند

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران با بیان اینکه ۳‌هزار و ۲۶۸‌هکتار بافت فرسوده در پایتخت وجود دارد که ۵‌درصد مساحت شهر را شامل می‌شود، گفت: ۱۵‌درصد جمعیت پایتخت در این بافت سکونت دارند.
به گزارش ایرنا، ‌کاوه حاجی‌علی‌اکبری افزود: در کل کشور ۷۰‌هزار هکتار بافت فرسوده داریم که ۸‌میلیون نفر در این بافت‌ها سکونت دارند و همچنین در سکونتگاه‌های غیررسمی نیز حدود ۶۷‌هزار هکتار وجود دارد که ۱۲‌میلیون نفر نیز در این مناطق سکونت دارند. او گفت: مهاجرت افراد از روستاها به شهرها و یا مهاجرت به حاشیه‌های شهرهای بزرگ موجب شده که در این ۶۰ سال گذشته جمعیت در این مناطق افزایش یابد.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران اعلام کرد: ۳ هزار و ۲۶۸‌هکتار بافت فرسوده در پایتخت وجود دارد که ۵‌درصد مساحت شهر و ۱۵‌درصد جمعیت تهران را به‌خود اختصاص داده است. به گفته وی، بافت‌های فرسوده عمدتا در مناطق جنوبی و مرکزی تهران قرار دارند و ۹۵‌درصد بافت فرسوده در مناطق ۷ تا ۲۰ قرار دارد. همچنین ۸۵‌درصد آن در جنوب خط خیابان انقلاب- آزادی، مناطق ۹ تا ۲۰ قرار دارند.
حاجی‌علی‌اکبری بیان کرد: بیشترین میزان بافت فرسوده در مناطق ۱۰، ۱۲، ۱۴، ۱۵ و ۱۷ قرار دارد و به لحاظ عدد بیشترین میزان بافت فرسوده در منطقه‌۱۲ قرار دارد که حدود ۵۵۰‌هکتار است و به لحاظ نسبت بافت فرسوده نیز بیشترین میزان بافت فرسوده نسبت به منطقه در منطقه‌۱۰ قرار دارد و به‌عبارت دیگر ۵۰ درصد منطقه‌۱۰ بافت فرسوده است.
او در ادامه به آغاز سیاست نوسازی در کشور از دهه‌۸۰ اشاره کرد و گفت: اکنون ۱۵‌سال از آغاز سیاست نوسازی در ایران می‌گذرد. از سال‌۸۸ صدور پروانه ساخت در بافت‌های فرسوده رایگان  ‌شد و شهرداری‌تهران برای صدور پروانه ساخت در بافت‌های فرسوده پولی دریافت نمی‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید