• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 22 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100392
+
-

کافه مجلس

مخالفت با نظارت استصوابی آنارشسیم است
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در توییتر نوشت: دلایل رد صلاحیت نمایندگان با چند اظهارنظر سیاسی قابل درک است! اما عملکرد آنان نیز توسط مردم قضاوت می‌شود. نه مطلق العنان بودن آرزوست و نه مقام خدایی داشتن. نظارت استصوابی بر اساس مصوبه مجلس، نظارت قانونی است. اجرای آن حاکمیت قانون است و مخالفت با آن فرار از قانون و آنارشیسم!

  وزارت کشور مقصر اصلی نبود
محمدجواد کولیوند، نماینده کرج در جلسه علنی روز گذشته مجلس در تذکری شفاهی در واکنش به نطق اخیر علی مطهری گفت: آقای مطهری در آخرین نطق خود اظهار کردند که مقصر اصلی حوادث آبان‌ماه، وزیر کشور است. باید بگویم که ایشان در هیچ گزارش رسمی مقصر اعلام نشده است. نکته‌هایی که گفته می‌شود فاقد مبناست.
به گزارش خبرآنلاین، رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای کشور افزود: من و آقای ذوالنوری عضو شورای امنیت کشور هستیم. در آنجا جلسه‌ای با حضور همه دستگاه‌ها اعم از وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران و وزارت کشور ترتیب دادیم. در مورد استیضاح وزیر کشور که تحویل کمیسیون شده بود باید بگویم که 2جلسه در ۱۹/۹ و ۲۵/۹ تشکیل دادیم و از آنجا که در جلسه دوم تعداد امضاها از حد نصاب افتاد، استیضاح وزیر کشور را از حد نصاب خارج کردیم. کولیوند گفت: خواهش من این است از آنجا که وزارتخانه‌ها و نهادهای زیادی درگیر ماجرای آبان بودند، مقصر دانستن تام و تمام وزیر کشور از انصاف خارج است. وزارت نفت و صمت و اطلاعات درگیر ماجرای آبان بودند و بررسی ما از فضای کلی وقایع آبان‌ماه نشان می‌دهد که وزارت کشور مقصر اصلی نبوده است.

   27میلیارد تومان هزینه خودسری
احمد مازنی، نماینده مردم تهران در تذکری گفت: آذرماه سال۱۳۹۱ افراد خودسر، سفارت بریتانیا در تهران را تسخیر و چند اثر هنری که جزو اموال دولت انگلیس بود را تخریب کردند.
به گزارش خبرآنلاین، وی ادامه داد: اخیرا در خبرها آمده که این آثار پس از ترمیم به سفارت بریتانیا در تهران برگشت داده شده و مبلغ یک‌میلیون و ۳۰۰هزار پوند معادل ۲۷میلیارد تومان هزینه خودسری عوامل خودسر از جیب ملت پرداخت شد. وی خطاب به ظریف گفت: ضمن احترام به شخصیت و توانمندی شما و قدردانی از تلاش‌های شما در عرصه دیپلماسی و ضمن اینکه ملت ایران خاطره خوشی از انگلیس ندارند انتظارمان این است که دراین‌باره شفاف‌سازی کنید.

  مشاجره نایب‌رئیس اصلاح‌طلب و نماینده اصولگرا
در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حسینعلی حاجی‌دلیگانی خواست تا تذکری بدهد. میکروفن او روشن شد و این نماینده اصولگرای مجلس درباره ماده۴۳ این لایحه گفت: در جزء یک تبصره۲ گفته است پرونده‌هایی که کاشف یا ضابط آن وزارت اطلاعات است تجدید نظرخواهی از سوی این وزارت صورت می‌گیرد اما در ماده۳۶ قانون فعلی، «سپاه»، «نیروی انتظامی»، «نفت»، «گمرک» و «بهداشت درمان» به‌عنوان ضابطین معرفی شده‌اند که اینجا حق اعترض از اینها گرفته شده است. همین که حاجی‌دلیگانی خواست نکته دوم خود را مطرح کند، مسعود پزشکیان که ریاست مجلس را به‌عهده داشت این موضوع را خارج از بحث دانست و با ادامه طرح آن مخالفت کرد که نماینده شاهین‌شهر خطاب به او گفت اجازه بدهید کلام منعقد شود. پزشکیان در پاسخ به این اعتراض گفت دیگر چقدر باید منعقد شود که ما مخالفت کنیم؟! همین اظهارنظر کافی بود تا فریاد اعتراض نماینده شاهین‌شهر بلند شود. او خطاب به پزشکیان گفت: این چه وضعی است؟ دقایقی بعد علیرضا سلیمی به هواخواهی از نماینده شاهین شهر در تذکری گفت: طبق ماده۱۱۰ قطع کلام نماینده مشکل دارد و چه‌کسی مسئول است؟ ریاست مجلس. در همین لحظه مسعود پزشکیان گفت: تذکر شما را در پایان جلسه می‌شنویم و دستور داد میکروفن او را که خارج از موضوع بود قطع کنند.(خبرآنلاین)

این خبر را به اشتراک بگذارید