• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 22 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100373
+
-

جهان

 چشم  دنیا به لیگ کره
ببینید بی‌فوتبالی چه بر سر مردم آورده که به لیگ کره‌جنوبی هم رضایت داده‌اند. لیگ کره نخستین لیگی است که بعد از 3‌ماه دوران قرنطینه کرونایی آغاز شده و به همین دلیل 36کشور جهان درخواست خرید حق پخش این مسابقات را داده‌اند. قبلا تنها 10کشور چین، ماکائو، هنگ‌کنگ، کرواسی، بوسنی، صربستان، اسلوونی، مونته‌نگرو، مقدونیه و کوزوو این مسابقات را می‌دیدند اما 26کشور دیگر هم به جمع متقاضیان کی‌لیگ اضافه شده‌اند.

  بوندس‌لیگا دوباره روی هوا
درحالی‌که به‌نظر می‌رسید از 27اردیبهشت لیگ فوتبال آلمان از سر گرفته شود، با مثبت اعلام‌شدن تست کرونای 2بازیکن تیم دسته‌دومی دینامو درسدن کل این تیم به قرنطینه رفت. برای این تیم ته‌جدولی بهتر است که کل مسابقات لغو شود. تمامی تست‌های کرونا در تاریخ چهارم می منفی اعلام و به تیم‌ها اجازه داده شد که تمرینات گروهی خود را هم از سر بگیرند. دینامو درسدن معلوم نیست از کجا تست مثبت گیر آورده و مسابقات را که قرار بود از شنبه آغاز شود به خطر انداخته. در بشیکتاش هم یک بازیکن و یک کارمند باشگاه دچار کووید-19 شده‌اند و لیگ ترکیه هم ممکن است ازسرگیری‌اش با تأخیر صورت بگیرد.

     امباپه جایزه‌اش را تقسیم کرد
امباپه، مهاجم پاری‌سن‌ژرمن که با 18گل زده به‌عنوان آقای گل فصل نیمه‌تمام لوشامپیونه معرفی شده، می‌گوید که این عنوان باید به‌صورت مشترک به او و ویسام بن‌یدر، مهاجم موناکو تعلق بگیرد؛ چون هردوی آنها 18گل زده‌اند. بن یدر 3گلش را از روی نقطه پنالتی زده بود و به همین دلیل جایزه به امباپه اختصاص داده شد. امباپه معتقد است که فرقی نمی‌کند گل‌ها چگونه به ثمر رسیده باشد. فصل قبل در لیگ برتر اوبامیانگ از آرسنال، محمد صلاح و مانه از لیورپول هرسه با 22گل به‌عنوان آقای گل معرفی شدند. امباپه فصل قبل 33گل زده بود.

  اعلام غیررسمی تاریخ لیگ قهرمانان
ژان میشل آئولاس، رئیس باشگاه لیون ادعا کرد اتحادیه فوتبال اروپا به او تاریخ برگزاری بازی برگشت تیمش در مرحله یک‌هشتم‌نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا مقابل یوونتوس را اعلام کرده است؛ 7 آگوست (17مرداد) در تورین و بدون تماشاگر. این خبر هنوز رسمی اعلام نشده. لیون و پاری‌سن‌ژرمن که در لیگ قهرمانان باقی مانده‌اند به‌دلیل تصمیم دولت فرانسه بر لغو کامل مسابقات این فصل، آمادگی لازم را برای بازی‌های اروپایی نخواهند داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید